تجليل حماس از بيانات رهبر معظم انقلاب

 تجليل حماس از بيانات رهبر معظم انقلاب
يکشنبه 10 مهر 1390 - 09:25

يکي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" از بيانات مقام معظم رهبري در پنجمين کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران و تاکيد ايشان بر" ضرورت آزادي تمام سرزمين فلسطين و مخالفت با تجزيه آن؛ و رد کوتاه آمدن از حقوق مسلم ملت فلسطين" تجليل کرد.

"اسماعيل رضوان" يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم بر اهميت برگزاري کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران در زمان حساس کنوني تاکيد و از حمايت جمهوري اسلامي ايران از فلسطين قدرداني کرد.

وي اظهار داشت: کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران در زماني برگزار مي شود که مساله فلسطين و انتفاضه در مرحله اي بسيار حساسي قرار گرفته اند.

رضوان گفت: از يک سو رژيم اشغالگر در حال يهودي سازي قدس است و از سوي ديگر محاصره غزه را تشديد کرده است و علاوه بر آن همه قوانين و عرف هاي بين المللي را زير پاگذاشته است. در چنين شرايطي عضويت فلسطين در سازمان ملل فايده اي نخواهد داشت و جز امتيازدهي بيشتر و کوتاه آمدن از حقوق ملت فلسطين و اصول تغييرناپذير فلسطيني و حق بازگشت و مقاومت  حاصلي نخواهد داشت.

عضو برجسته حماس خاطرنشان کرد: در چنين شرايطي کنفرانس تهران با حمايت قاطع از فلسطين و مقاومت ملت اين سرزمين بر اين اصل تاکيد کرد که هر آن چه به زور گرفته شده باشد فقط با زور بازپس گرفته مي شود.

وي افزود : محمود عباس (رييس تشکيلات خودگردان ) به رسميت شناختن کشور فلسطين در مرزهاي سال 1967 را خواستار شده و اين به آن معني است که فلسطيني ها بايد فقط به 22 درصد از سرزمين فلسطين بسنده کنند به اين ترتيب حق بازگشت آوارگان فلسطيني به خطر خواهد افتاد.

عضو برجسته حماس گفت: اعتقاد ما اين است که اين گونه راه حل ها که 20 سال آن را تجربه کرده ايم چيزي عايد ملت فلسطين نمي کند بلکه اينک زمان آن فرا رسيده است که مسير حرکت خود را تصحيح کنيم و مسير درست را رهبر انقلاب اسلامي ايران به ما نشان داد ، آن گاه که فرمودند " فلسطين تمام سرزميني است که از رود تا دريا گسترده است. 

رضوان در ادامه با تاکيد بر موضع جنبش حماس که مبتني بر اولويت بخشي به آزادي فلسطين و سپس تشکيل کشور مستقل است ، خاطر نشان کرد : نمي توان يک کشور مستقل را بر سرزميني خيالي ايجاد کرد و براي ايجاد آن از سازمان ملل خواست آن را به رسميت بشناسد.

وي افزود: تشکيل چنين کشوري در درجه نخست مستلزم آزادي سرزمين فلسطين و آن گاه ايجاد کشور مستقل است. ما مشکلي با به رسميت شناخته شدن کشور فلسطين نداريم اما هر وجب از سرزمين فلسطين که آزاد شود بايد به عنوان خاک فلسطين به رسميت شناخته شود.

رضوان خاطرنشان کرد: اشغالگر به هيچ وجه نبايد به رسميت شناخته شود و نبايد از اصول تغييرناپذير فلسطيني عدول کرد و همچنين بيش از 80 درصد از سرزمين فلسطين را نبايد به اشغالگر تقديم کرد.

اسماعیل رضوان تاکید کرد: به محمود عباس و همه گروه هاي ملي و اسلامي فلسطيني مي گوييم بياييد درباره راهبردي ملي به توافق برسيم. بايد بر اساس راهبرد ملي حرکت کنيم نه اينکه به محض آن که فکري به ذهن محمود عباس برسد به سازمان ملل برود بدون اينکه با کسي رايزني کند.

عضو برجسته حماس اظهار داشت: محمود عباس زماني به اين نتيجه رسيد که بايد به سازمان ملل برود که مذاکرات وي با رژيم صهيونيستي شکست خورد.

وي با طرح سوالي از محمود عباس پرسيد آيا اين همه جانبداري آمريکا از اسراييل براي بيدار شدن او کفايت نمي کند ؟

رضوان درباره تاثير انقلاب هاي عربي بر مساله فلسطين نيز گفت: اين انقلاب ها موج تازه حمايت از فلسطين را سبب شد به طوري که در قاهره پرچم رژيم صهيونيستي از سفارت اين رژيم پايين کشيده شد و سفير آن ناچار به فرار از مصر شد.

وي افزود: به دنبال انقلاب هاي عربي اينک موضوع فلسطين ، قدس و غزه در اولويت فعاليت هاي ملت هاي عرب است به همين دليل صهيونيست ها در انزوا و محاصره قرار گرفته اند و اينجاست که اهميت پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران درباره ضرورت قطع روابط برخي کشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي آشکار مي شود.

پنجمين کنفرانس بين المللي دو روزه حمايت از انتفاضه فلسطين، از ديروز (شنبه) با حضور نمايندگان بيش از 70 کشور و انديشمندان و دانشمندان مختلف جهان، در سالن اجلاس سران در تهران و با سخنراني مقام معظم رهبري آغاز به کار کرد؛ و امروز (يکشنبه) پايان می یابد.

پربیننده ترین خبرها