از سوی جزب الله صورت گرفت؛

افشاي تحرکات 14مارس عليه دولت لبنان

افشاي تحرکات 14مارس عليه دولت لبنان
دوشنبه 11 مهر 1390 - 07:40

حزب الله لبنان دراقدامي افشاگرانه اعلام کرد که گروه 14 مارس با بسيج كردن تمامي نيروهاي خود و با استفاده از كمك ها و حمايت هاي خارجي تلاش مي كند تا دولت لبنان را به تعطيلي بكشاند.

به گزارش دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، اعضاي برجسته حزب الله و نمايندگان اين حزب در دولت و مجلس لبنان از جمله شيخ "نبيل قاووق" نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله، "حسين الحاج حسن" وزير عضو حزب الله و "حسن فضل الله" عضو فراكسيون حزب الله تحرکات گروه 14 مارس عليه دولت را طي سخناني در شهرهاي مختلف اين کشور فاش کردند.

شيخ نبيل قاووق نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله در مراسمي در منطقه "حداثا" واقع در جنوب لبنان گفت: گروه 14 مارس با حمله به "بشاره راعي" سراسقف مسيحيان ماروني لبنان به خاطر حمايت وي از وحدت ملي، پرده از چهره واقعي خود برداشته است.

راعي به تازگي با اتخاذ مواضعي بر تقويت وحدت ملي و حمايت از مقاومت در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي تأكيد كرده بود كه اين امر به مذاق گروه 14 مارس خوش نيامد و عليه آن موضع گيري كردند.

نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله افزود: اين گروه (14مارس) به دروغ ادعا مي كند كه از مسايل مسيحيان حمايت مي كند اما در حقيقت برنامه ويرانگري را در پيش گرفته است كه كاملا با برنامه آمريكا در منطقه همخواني دارد.

قاووق تأكيد كرد: وحدت ملي در سايه معادله ارتش، مردم و مقاومت عامل اصلي و مهمي براي مبارزه با تهديدات برنامه هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا است.

وي خاطرنشان کرد: مقاومت، مردم و ارتش بزرگترين مانع پيش روي برنامه هاي كينه توزانه اسراييلي و برنامه سيطره جويانه آمريكا است به همين خاطر هميشه مورد هدف بوده اند.

حسين الحاج حسن عضو حزب الله و وزير كشاورزي لبنان نيز طي سخناني در استان "'نبطيه" واقع در جنوب لبنان گفت: متأسفانه تغييرات در كشورهاي عربي بر اساس منافع آمريكا به پيش مي رود و هيچ كس هم در اين خصوص اعتراضي نمي كند.

وي افزود: ما در مقابل تهديدهاي بزرگ و خطرناكي قرار داريم و برخي ها از ما مي خواهند تا به توطئه ها و دسيسه ها عليه كشور توجهي نكنيم و از نيروهاي مقاومت خود كه در جنگ 33 روزه سال 2006ميلادي بر رژيم صهيونيستي پيروز شد،دست برداريم.

وزير كشاورزي لبنان اظهار داشت: منافع ما اقتضا مي كند تا همه ما در لبنان - چه مسلمان و چه مسيحي- متحد باشيم تا بتوانيم از اراضي خودمان دفاع كنيم.

حسن فضل الله عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت وابسته به حزب الله هم در منطقه مرزي "عديسه" واقع در جنوب لبنان گفت: دولت لبنان به رياست "نجيب ميقاتي" قدرتمند و منسجم است و براي بررسي هر موضوعي با تفاهم و توافق اقدام مي كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها