تظاهرات معلمان فلسطيني عليه آنروا

تظاهرات معلمان فلسطيني عليه آنروا
پنج‌شنبه 14 مهر 1390 - 09:28

غزه (العالم)ـ هزاران معلم فلسطيني ديروز چهارشنبه در اعتراض به سياست آنروا مبني بر ممنوعيت هر گونه فعاليت سياسي، اجتماعي يا فرهنگي کارمندان فلسطيني اين آژانس در حمايت از ملت فلسطين، در مقابل دفتر اصلي آنروا در غزه تظاهرات کردند.

خميس ماضي عضو اتحاديه کارمندان در غزه در گفت وگو با شبکه خبري العالم در اين باره اظهار داشت: حضور گسترده کارمندان فلسطيني در اين تظاهرات اعتراضي نشان دهنده آن است که همه کارمندان فلسطيني به طور يکپارچه مخالف سياست هاي آژانس امداد و کاريابي آوارگان فلسطيني سازمان ملل (آنروا) درباره منع کارمندانش از فعاليت هاي سياسي و تهديد امنيت شغلي آنان در اين آژانس هستند.

معلمان تصميم آژانس مبني بر اخراج موقت سهيل الهندي رييس اتحاديه کارمندان را به مدت سه ماه از کارش و تهديد وي به اخراج دايم، در راستاي تلاش براي سرکوب و وادار کردن آنها به پذيرش تصميمات اين آژانس ارزيابي کردند و تصميم گرفته اند به مقابله با آن بپردازند.

محمود حمدان رييس مجمع عمومي اتحاديه کارمندان در غزه در اين باره گفت: اين تصميم کاملا پليد و خطرناک است و آنها رأس هرم يعني رييس اتحاديه را هدف قرار داده اند تا اين پيام را به ساير کارمندان منتقل کنند که هيچ کس نمي تواند از اين پس عليه آنها اعتراض کند.

 آنروا در واکنش به اين مساله اعلام کرد: تحصن و اعتصاب به زيان آوارگان فلسطيني خواهد بود و اين فشارها به تحقق خواسته هاي معلمان نخواهد انجاميد.

عدنان ابوحسنه سخنگوي آژانس امداد و کاريابي آوارگان فلسطيني سازمان ملل (آنروا) گفت: بايد گفت وگوي عميق، جدي و سازنده اي ميان آنروا و اتحاديه کارمندان انجام گيرد و گمان نمي کنم فشارها بتواند نتايج کاملي به دنبال داشته باشند.

معلمان، کارمندان غير فلسطيني شاغل در آنروا را به اجراي سياست هايي عليه حقوق ملت فلسطين متهم مي کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها