حمله به مساجد در فلسطین اشغالی

نگرانی صهیونیست ها از انتفاضه جدید

نگرانی صهیونیست ها از انتفاضه جدید
شنبه 16 مهر 1390 - 17:49

شهرک نشينان صهيونيست با استفاده از تاريکي شب به مساجد حمله کرده و آنها را به آتش مي کشند و بر روي ديوارهاي اين اماکن مقدس مسلمانان مي نويسند، "انتقام".

به گزارش شنبه شب پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، این صهیونیست ها برای توجیه این جنایات غیرانسانی و مخالف موازین حقوق بشر، مدعی می شوند که در واکنش به تصميم مقامات تل آویو براي برچيدن شهرک هاي بدون مجوز در کرانه باختري دست به این اقدامات می زنند.

هنوز دهها شهرک غيرقانوني که رژیم اسرایيل به آمريکا ، حامی استراتژيک خود قول داده است آنها را برمی چيند همچنان بر فراز تپه هاي کرانه باختري برپا هستند.

اگرچه کمتر اتفاق افتاده است که بولدوزرهاي ارتش رژيم صهيونيستي بخش هايي از اين شهرک ها را تخريب کرده باشند، اما هر بار پس از این اقدام ، شهرک نشینان صهیونیست فرصت پیدا می کنند تا به مساجد و قبرستان ها و دیگر اماکن مسلمانان و حتی مسیحیان حمله کرده و با آتش کینه آنها را بسوزانند و عبارت " انتقام" را بر در و دیوار حک کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی هر بار این اقدامات را محکوم کرده اند اما هیچگاه بعداز به آتش کشیده شدن شبانه و عمدی مساجد فلسطینی ها ، یک شهرک نشین صهیونیست مورد پیگرد قرار نگرفت.

دامنه جنایات انتقام جويانه شهرک نشينان صهيونيست بیش از پیش گسترش یافته است و اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان ازجمله درداخل سرزمين هاي اشغالي سال 1948 نیز درامان نیستند.

روز دوشنبه گذشته مسجدي در روستاي طوبا از توابع شهر الجليل به آتش کشيده شد.

اين جنایت صهیونیست ها اعتراض فلسطيني های منطقه را برانگیخت و آنان با برگزاری تظاهرات اعتراض خود را نشان دادند اما مورد حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

پلیس رژیم صهیونیستی با گاز اشک آور به مطالبات فلسطینی ها پاسخ گفت.

یک فلسطینی ساکن روستای طوبا گفت: اسراییلی ها می دانند که روزی پاسخ این جنایات خود را دریافت خواهند کرد.

برخي از فعالان حقوق بشری در سرزمين هاي اشغالي ، افزايش حملات به فلسطيني ها در ماههاي اخير را با تنش هاي ناشي از درخواست تشکیلات خودگردان فلسطين براي عضويت در سازمان ملل که با مخالفت شديد رژيم صهيونيستي و آمريکا روبه رو شده است، مرتبط مي دانند.

گفته شده است که اين جنایات توسط يک گروه کاملا مخفي از شهرک نشينان صهیونیست صورت مي گيرد که در شهرک هاي فاقد مجوز سکونت دارند.

مقامات امنيتي رژيم صهيونيستي برای توجیه خود در قبال این جنایات مدعی شده اند که اين گروه بسيار مرموز و پيچيده هستند و نمي توان به آساني به درون آنها نفوذ کرد و اين امر جلوگيري از حمله به مساجد يا شناسايي عوامل آنها را دشوار کرده است.

" افراهام ديچر" ریيس سابق دستگاه امنيت داخلي رژيم صهيونيستي "شين بت" هشدار داده است که ادامه این جنایات شهرک نشینان صهیونیست برای اسراییل خطرناک است و شرایط را برای شروع یک انتفاضه جدید فراهم می کند.

دیگر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله " ايتمار بن جفير" يکي از شهرک نشينان در شهرک کريات 4 که از افراطي ترين شهرک هاي صهيونيستي به شمار مي آيد ، "نفتالي بينيت " ریيس شوراي شهرک نشينان کرانه باختري ، " اما مناخيم لاندو" افسر سابق يکي از بخش هاي دستگاه امنيت داخلي رژيم صهيونيستي نیز ترس و نگرانی خود را از آغاز انتفاضه جدید و غافلگیرکننده کتمان نکرده و خواستار توقف حملات شهرک نشینان صهیونیست به مساجد و دیگر اماکن مقدس مسلمانان شده اند.

 

پربیننده ترین خبرها