تشکیک تحلیل‌گر اسرائیلی در سناریوی آمریکا

نمی‌تواند کار ایران باشد

نمی‌تواند کار ایران باشد
سه شنبه 26 مهر 1390 - 08:13

"يوسي ميلمان" تحليلگر مسائل استراتژيک در روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" به علت نزديکي بسيار به مراکز تصميم‌ساز در سرويس هاي امنيتي از برجسته ترين کارشناسان رسانه هاي عبري در زمينه مسائل جاسوسي و سرويس هاي اطلاعاتي دراسرائيل و خارج از آن به شمار مي‌رود، در تازه‌ترين مقاله خود نسبت به صحت ادعاي آمريکا در مورد برنامه ترور سفير عربستان ابراز تشکيک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیکه العالم، ميلمان ديروز گزارشي طولاني درباره ادعاي آمريکا درخصوص طرح ايران براي ترور "عادل الجبير" سفير عربستان در واشنگتن منتشر کرد.وي دراين گزارش درباره ادعاي آمريکا درخصوص "توطئه ايران" براي ترور سفير عربستان در واشنگتن و حمله به سفارت‌خانه هاي اسرائيل در واشنگتن و بوئنوس آيرس پايتخت آرژانتين ابراز ترديد کرد.

ميلمن در گزارش خود نوشته است: "جزئيات اندکي که درباره اين موضوع فاش شده است ، به وضوح نشان مي دهد که طراحي اين عمليات فاقد سازمان‌دهي و تجربه است و اين مساله بر ميزان بي اعتمادي به ادعاي آمريکا درخصوص دست داشتن ايران در طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن مي افزايد."

اين کارشناس اسرائيلي درگزارش خود ادامه داد: "اغلب کارشناسان متخصص در مسائل ايران که طرفدار پروژه اينترنتي "گلف2000" به رهبري  گري سيک (مشاور و عضو ارشد شوراي امنيت ملي امريکا در زمان کارتر) هستند، در صحت ادعاي رسمي آمريکا ابراز ترديد کردند.

وي گفت: عده اي از آنان بر اين باورند که دولت باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا  با حمايت سرويس‌هاي اطلاعاتي خود، اين قضيه را با هدف محکوم کردن جمهوري اسلامي ايران به منظور آماده سازي افکار عمومي براي حمله نظامي به اين کشور مطرح کرده است.

اين کارشناس اسرائيلي همچنين گفت که آمريکا به فشارهاي خود بر آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه مي دهد تا اين سازمان به انتشار ادله‌اي که اخيراً درباره برنامه هسته اي ايران به آن دست يافته است، اقدام کند!!

روزنامه نيويورك تايمز به نقل از منابع وابسته به سازمان هاي اطلاعاتي اعلام کرده است که تهران توسط تجهيزات اختصاص داده شده براي توليد سلاح هسته اي به اجراي آزمايش‌هايي اقدام مي کند.

به گفته این تحلیل‌گر اسرائیلی اين مساله که افکار عمومي جهان را به خود مشغول کرده است، مي تواند بر منطقه خاورميانه نيز تاثير گذار باشد.

اين کارشناس اسرائيلي ادامه گزارش خود که بخش‌های کوتاهی از آن منتشر شد، آورده است: برخي ها تلاش مي کنند تا سازمان اطلاعات خارجي اسرائيل (موساد) را به دست داشتن در اين طرح با هدف به صدا درآوردن طبل جنگ عليه ايران متهم کنند و دراين زمينه نقش اسرائيل را در روشن شدن ادله‌اي که به حمله آمريکا عليه رژيم صدام درعراق منجر شد، يادآور مي شوند.

ميلمان ادامه داد: صرف نظر از کساني که تئوري توطئه را قبول دارند، ملت آمريکا و همه جهانيان به خوبي به ياد دارند که جورج بوش پسر رئيس جمهوري سابق آمريکا با کمک گرفتن از داده هاي نادرست سرويس هاي اطلاعاتي درباره برنامه‌هاي صدام براي توليد سلاح هسته‌اي ، شيميايي و بيولوژيک به عراق حمله کرد و از اين اطلاعات براي توجيه حمله به عراق در سال 2003 کمک گرفت.

اين کارشناس اسرائيلي درپايان گفت: درصورتيکه موضع گيري هاي دولت آمريکا براساس داده‌هاي سازمان اطلاعات اين کشور باشد، با توجه به اشتباهاتي که در گذشته دراين زمينه درباره حمله به عراق صورت گرفت، چه تضميني وجود دارد که اين اشتباه بار ديگر تکرار نشود.

 

پربیننده ترین خبرها