رمزگشایی سناریوی آمریکا از زبان دبیرکل حزب الله

رمزگشایی سناریوی آمریکا از زبان دبیرکل حزب الله
دوشنبه 2 آبان 1390 - 17:58

دبيرکل حزب الله لبنان دليل اصلي طرح سناريوي اخير آمريکا عليه ايران را مخالفت تهران با برقراري خط ارتباط مستقيم با واشنگتن عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سید حسن نصر الله شامگاه دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه المنار لبنان که  بصورت زنده از شبکه العالم پخش شد؛  با اشاره به اتهامات آمریکا علیه ایران، مبنی بر دست داشتن در طرح ترور سفیر سعودی گفت: آمریکایی ها از ایران خواستند خط ارتباطی دائم و مستقیم با ایران برقرار کنند.

وی افزود: در همین راستا یک ژنرال آمریکایی را معرفی کرده، و اسم یک ژنرال ایرانی را که خواستار تماس با او بودند اعلام کردند؛ ولی ایران مخالفت کرد.

سید حسن نصرالله گفت: آمریکا خواستار گفت و گو درباره عراق و افغانستان است؛ آمریکا ایران را کشوری موثر در منطقه می داند، و مخالفت ایران آمریکایی ها را ناراحت کرد. به همین دلیل آمریکایی ها به مطرح کردن این اتهامات ساختگی پرداختند؛ که هدف از آن آغاز گفت وگوهای مستقیم با ایران است؛ امری که ایران همچنان با آن مخالف است.

سید حسن نصرالله افزود: آمریکایی ها همواره سعی کردند با ایرانی ها دیداری دوجانبه داشته باشند؛ ولی ایرانی ها نمی پذیرند؛ به همین دلیل می توانند از این پرونده برای تحمیل تحریم های بیشتر بر ایران، و تیره کردن روابط ایران و عربستان، و فتنه انگیزی استفاده کنند؛ دلیل اصلی آن هم، مخالفت ایران با برقراری خط مستقیم با آمریکا است.



آمریکا برای ورود به جنگی جدید آمادگی ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکایی ها برای ورود به جنگی جدید آمادگی ندارند؛ دلیل آن هم شکست نظامی و امنیتی ارتش این کشور در عراق و منطقه و زیان های مالی است.

وی افزود: به عقیده من یکی از نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات مسأله توقف همه کمکهای آمریکا را مطرح کند، امری که بیانگر حجم بحران مالی آمریکا است.

جنگ آمریکا با ایران بعید است

سید حسن نصرالله جنگ آمریکا با ایران را بعید دانست و گفت: همه آن چیزی که آنها می خواهند کوتاه آمدن ایران برای همراه شدن با طرح آمریکا است؛ سعودی ها نباید وارد این بازی شوند، آنها باید آگاه باشند و در خدمت منافع آمریکا قرار نگیرند.

هرگونه بحران ایران – عربستان به نفع منطقه نیست

سید حسن نصرالله گفت: هرگونه بحران بین ایران و عربستان به نفع کشورهای منطقه نیست.

 

اهداف آمریکا از ورود به مسأله انقلابهای عربی

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آمریکایی ها از ورود به مسأله انقلابهای عربی اهداف مختلفی داشتند که از جمله آنها کاهش خسارتها، و بهبود چهره شان در کشورهای عربی است؛ زیرا نظرسنجی ها میزان نفرت ملتهای عربی و اسلامی از عملکرد آمریکایی ها را نشان داد.

سید حسن نصرالله گفت: آمریکا تلاش کرد تا خود را در ایجاد نظام های جایگزین شریک کند؛ و البته تا این لحظه نمی توانیم دراینباره نتیجه گیری کنیم زیرا این امر به آینده بستگی دارد، و نمی توانیم بگوییم که نظامهای جدید ملی هستند و یا وابسته به دولت آمریکا.

وی با اشاره به انتخابات مجلس مؤسسان در تونس تاکید کرد: این امر بسیار مثبت است و ما خواهیم دید که آیا به نتایج این انتخابات احترام گذاشته می شود.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: پس از گذشت چند ماه از انقلابهای عربی؛ دیدارها و اطلاعاتی که به دست آوردیم، حاکی از درست بودن دیدگاهی است که قبلا اعلام کرده بودیم؛ ما گفته بودیم که این رویدادها جنبش ملی و واقعی در کشورها است.

 

آمریکا رژیم های وابسته را سرنگون نمی کند

وی تاکید کرد: رویدادهای تونس و دیگر کشورهای عربی درنتیجه خواست ملتها است، و طرح آمریکایی نبوده است. نظامها در این کشورها، آمریکایی بودند؛ و آمریکا ممکن نیست که رژیم های وابسته را سرنگون کند.

سید حسن نصرالله گفت: باستثنای نظام سوریه؛ بقیه نظامها وابسته به آمریکا هستند؛ و آمریکایی ها اکنون بدنبال منحرف کردن انقلابها از اهدافشان هستند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: این مسأله طبیعی است و انتظار نداریم که دولت آمریکا در برابر سرنگونی نظامهای وابسته به راحتی تسلیم شود.

 

اسرائیل تهدیدی برای همه ملتهای منطقه

دبیرکل حزب الله لبنان درباره تهدیدهای پیش روی ملتهای منطقه گفت: نخستين تهديد در منطقه موجوديت اسراييل است؛ و اين مساله تهديدي براي همه ملت هاي منطقه است.

دسته بندی ها :

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها