تعيين وکيل براي متهمان دادگاه بين المللي ترور حريري

تعيين وکيل براي متهمان دادگاه بين المللي ترور حريري
پنج‌شنبه 5 آبان 1390 - 10:41

دادگاه بين المللي رسيدگي به ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان از تعيين وکيل براي چهار متهم اين دادگاه خبر داد که قرار است به صورت غيابي محاکمه شوند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم به نقل از " النشره " ، اقدامات اين دادگاه براي شروع محاکمه نشان مي دهد که منتظر موضع گيري دولت لبنان در باره حمايت مالي از دادگاه نخواهد ماند.

درهمين حال " نبيه بري " رييس مجلس لبنان بار ديگر خواستار گفت و گو براي برون رفت از بحران شد.

در اين ميان و در پي نزديک شدن موعد رسيدگي به مساله تامين منابع مالي دادگاه بين المللي و کاهش فضاي مانور احتمال مي رود اين مساله ، کانون کشمکش ميان گروه هاي مختلف سياسي باشد.

با اين حال به نظر مي رسد که دادگاه در تدابير خود از دولت لبنان پيشي گرفته است به طوري که روزنامه هاي لبناني ، امروز به نقل از يک منبع آگاه در دادگاه لاهه اعلام کردند که دفتر وکالت دادگاه ويژه در لبنان هشت وکيل براي دفاع از چهار متهم اين پرونده تعيين کرده است.

اين وکلا قرار است با شرکت در جلسه روز 11 نوامبر سازوکارهاي محاکمه غيابي را بررسي کنند. دانيل بلمار دادستان کل يا نماينده اي به نيابت از او قرار است در اين جلسه شرکت کند.

منابع آگاه به روزنامه السفير لبنان گفتند احتمال دارد اين هشت وکيل ، دفاع از چهار متهم پرونده را در جلسات محاکمه به عهده داشته باشند که قرار در اواسط 2012 برگزار شود.
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها