تحليلگر فلسطينی :

اسرائیل توان جنگ ندارد

اسرائیل توان جنگ ندارد
دوشنبه 9 آبان 1390 - 05:46

يک تحليلگر فلسطيني با تشريح اهداف رژيم صهيونيستي از حمله دو روز اخير به نوار غزه تاکيد کرد که شرايط منطقه اجازه و توان به راه اندازي جنگي ديگر را به صهيونيستها نمي دهد.

" اكرم عطا الله " در گفتگو  با شبکه خبري العالم در غزه اظهار داشت : ساکنان سرزمین های اشغالی که از تابستان گذشته اعتراضات علیه وضعیت اقتصادي را آغاز کرده اند، از ماه گذشته، برای برپایی تظاهرات در روز شنبه گذشته تصمیم گیری کرده بودند.

وي افزود: این تظاهرات در اعتراض به پیشنهادات یک پروفسور یهودی منصوب شده از سوی "بنيامين نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای حل بحران اقتصادی این رژیم برگزار شد و مخالفان اعلام کردند که این سیاست ها، مشکلات اقتصادی آنها را حل نمی کند و  تهدید کردند که اعتراضات خود را از سر می گیرند.

عطا الله افزود: در این اعتراضات، هزاران تن در شهر تل آويو تجمع کردند و نتانياهو در اقدامي پيشگيرانه با حملات دو روزه به نوار غزه تلاش کرد مانع این تظاهرات شود، اما در این امر شکست خورد.

در حملات دو روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه 10 فلسطینی شهید شدند.

این تحلیلگر فلسطینی گفت: نتانیاهو بدين شيوه به معترضان در فلسطین اشغالی مساله امنیتی را گوش زد و به آنها اعلام کرد که درمعرض حملات موشکي قرار دارند و تا زمانيکه با تهديد امنيتي روبرو هستند، بيهوده است که به وضعيت اقتصادي فکر کنند.

وي افزود: بسیاری از کارشناسان در اسرائیل بر اين باورند که  توافقنامه تبادل اسرا با حماس که در آن در ازای یک نظامی صهیونیست بیش از 1000 اسیر فلسطینی آزاد شده و خواهند شد، ضربه اي به امنيت ملي اسرائيل وارد کرده است.

این تحلیلگر فلسطيني تصريح کرد که رژیم صهیونیستی توافقنامه مبادله اسرا با مقاومت را تحت فشار امضا کرد و  تسليم فلسطيني ها شده است از این رو  نتانياهو با حمله به نوار غزه مي خواست عامل بازدارندگي را که اسرائيل با امضاي توافقنامه مبادله اسرا از دست داده بود، بازيابد.

عطا الله تاکید کرد : نخست وزير اسرائيل می خواست نشان دهد هر وقتی بخواهد می تواند به نوار غزه حمله کند اما به اهداف امنيتي خود در حمله به غزه نرسيد؛ چرا که سرعت عمل گروهان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي به حدي بالا بود که با شليک حدود 20 راکت به شهرها و مناطق سرزمين هاي اشغالي نوعي تعادل به وجود آمد و درنتيجه اين حملات، صهیونیستها به پناهگاه ها رفتند و يک شهرک نشين نيز در المجدل کشته شد.

عطا الله با پيش بيني اینکه آتش بس يک جانبه اي که گروه هاي مقاومت فلسطيني با رژيم اشغالگر درباره آن توافق کرده اند، ادامه پيدا خواهد کرد، گفت: فلسطيني ها درنوار غزه اکنون از موفقيت در توافقنامه مبادله اسراي فلسطيني و شکست اراده اسرائيل خوشحال هستند.

وی گفت: اين هفته مرکز امنيت ملي مطالعات اسرائيل گزارشي را منتشر و در آن اعلام خواهد کرد اين رژيم نمي تواند وارد جنگ عليه نوار غزه و کرانه باختري شود چرا که تحولات منطقه، مانع از اين امر است.

پربیننده ترین خبرها