درخواست از نتانیاهو برای پایان محاصره غزه

درخواست از نتانیاهو برای پایان محاصره غزه
سه شنبه 10 آبان 1390 - 07:09

روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمين‌هاي اشغالي در سرمقاله خود در پايگاه اينترنتي‌اش، از کابينه نتانياهو خواست به محاصره نوار غزه پايان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این روزنامه در این باره نوشت: محاصره غزه طی سال‌های گذشته و اجرای عملیات «سرب گداخته» برآیند آرامش برای ساکنان جنوب اسرائیل نداشت. منزوی کردن نوارغزه سبب منزوی شدن اسرائیل در عرصه بین‌المللی و تشدید بحران دیپلماتیک با ترکیه شد و، در نتیجه، سبب شد زندگی شهروندان اسرائیلی به خطر بیفتد.

این روزنامه افزود: ادامه تنش و رویارویی در جنوب اندک احتمالی را که درباره از سرگیری مذاکرات سیاسی با تشکیلات خودگردان در رام‌الله وجود دارد از بین می‌برد. از این رو، زمان آن فرا رسیده است تا اسرائیل در سیاست محاصره نوارغزه، تحریم کامل حماس، هدف قرار دادن مسئولان آن و حملات هوایی به غزه تجدید نظر کند.

به نوشته این روزنامه، تبادل اسرای فلسطینی با «گلعاد شالیت» نشان داد، با وجود اینکه ایدئولوژی حماس به آن اجازه نمی‌دهد اسرائیل را به رسمیت بشناسد و در مذاکرات حل و فصل اسرائیلی- فلسطینی شرکت کند، اما با کمک مصر ممکن است در اداره گفتگو‌ها شرکت کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به همراه برخی از سیاسیون این رژیم بر این باور هستند با پایان گرفتن مبادله اسرا و از آنجایی که عقلانیت حاکم بر حماس این است که تا زمانی که مورد حمله قرار نگرفته، به آتش بس‌ پایبند است، بنابراین باید محاصره این منطقه برداشته شود. موضوع دیگری که این رسانه‌ها به آن توجه دارند مساله هزینه این محاصره برای رژیم صهیونیستی است که باعث شده اعتبار اندکش، کمتر شود و پرداخت چنین هزینه‌ای می‌تواند بر آینده روابط تل‌آویو با اعراب تاثیر گذار باشد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها