خانواده شيخ خليل الگوي فداکاري

خانواده شيخ خليل الگوي فداکاري
پنج‌شنبه 12 آبان 1390 - 06:40

خانواده شيخ خليل با نثار پنج نفر از فرزندان خود در راه آزاد سازي سرزمين فلسطين و مبارزه با رژيم صهيونيستي به الگوي فداکاري و مقاومت تبديل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، احمد الشیخ یکی از فرزندان خانواده شیخ خلیل بود که در کنار تعداد دیگری از مبارزان فلسطینی در حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید و آنها از جمله مبارزانی بودند که در رويارويي با اشغالگران نقش بارزي داشتند.

رژيم صهيونيستي چند بار تلاش کرده بود تا احمد الشيخ مسئول واحد مهندسي و ساخت گردان هاي قدس وابسته به جنبش جهاد اسلامي را ترور کند که دست وی در یکی از این اقدامات تروریستی صهیونیستها قطع شد اما بار ديگر به صف مقاومت بازگشت تا اینکه در نهايت در حملات اخیر به نوار غزه به شهادت رسيد و به چهار تن از برادرانش که قبلا به شهادت رسيده بودند؛ پيوست.

ام رضوان الشيخ خليل که به خنساي فلسطين مشهور شده و پنج پسرش به نام هاي اشرف، شرف، محمد، محمود و احمد به شهادت رسيده اند؛ در طول زندگي اش فرزندانش را يکي پس از ديگري فداي وطن کرده است.

ام رضوان شيخ خليل با پايداري، ايمان و اراده اي قوي مي گويد: خداوند را شکر مي گويم که فرزندانم مردانه زندگي کردند و مردانه از دنيا رفتند و من به اين امر افتخار مي کنم و خدا را شکر مي گويم.

همه کساني که شيخ احمد شيخ خليل و برادرانش را مي شناختند؛ مي دانند که عشق به فلسطين در نظر آنها از جانشان نيز ارزشمندتر بود و علاقه مندي شان به مقاومت و مبارزه، هرگونه نگراني از مرگ در رويارويي با دشمنان را در وجودشان از بين مي برد.

"شريف شيخ خليل" برادر اين پنج شهيد در اين باره به خبرنگار العالم گفت: در خانواده شيخ خليل قهرمانان، جايگزين يکديگر مي شوند و اين افتخار بزرگي است و بزرگترين افتخار از سوي خداوند اين است که برادران من به اين ترتيب در راه وي شهيد شدند.

وي افزود: هر کدام از ما که پيکر پاره پاره برادرانش را مي بيند؛ بر مقاومتش افزوده مي شود و به مبارزه بيش از پيش ادامه مي دهد.

"ابورائد" دوست شهيد احمد الشيخ نيز مي گويد: احمد الشيخ بسيار فداکار و همواره آماده فدا کردن جان خود در راه خداوند بود.

وی افزود: زندگي احمد سراسر جهاد بود به طوري که وي شبانه روز دو يا سه ساعت مي خوابيد.

شيخ احمد الشيخ خليل در سال 1975 به دنيا آمد و از دوره نوجواني به جنبش جهاد اسلامي پيوست و با تشکيل گردان هاي قدس، شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي به اين گردانها ملحق گرديد.

شيخ احمد الشيخ خليل مسئول واحد مهندسي و ساخت اين گردانها بود و با شهادت وی، مقاومت فلسطين، مغز متفکر و قلب سستي ناپذير را از دست داد اما بي ترديد تا زماني که اشغالگري صهيونيست ها باقي بماند مقاومت نيز در صحنه خواهد ماند و نسل ها يکي پس از ديگر به مبارزه خواهند پرداخت.

پربیننده ترین خبرها