اعتراض وال استريت و ادامه تعطيلي بندر اوکلند

اعتراض وال استريت و ادامه تعطيلي بندر اوکلند
پنج‌شنبه 12 آبان 1390 - 14:34

مسوولان بندر اوکلند اعلام کردند که اين بندر در ساحل کاليفرنيا (غرب آمريکا) از چهارشنبه شب به سبب تظاهرات مخالفان سرمايه داري و جنبش " وال استريت را اشغال کنيد " ، بسته شده است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، مسوولان اوکلندکه چهارمین بندر بزرگ آمریکا به شمار می رود ضمن تایید ادامه تعطیلی آن در روز پنجشنبه خاطرنشان کردند که تخليه محموله هاي کشتي ها به محض اينکه امنيت تضمين شود ، از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه ، مسوولان بندر اوکلند با انتشار بيانيه اي ابراز اميدواري کردند که در ساعات پایانی روز پنجشنبه بندر اوکلند بازگشايي شود و پرسنل بندر با دستیابی به امکان فعاليت بدون مزاحمت ، به کار خود باز خواهند گشت.

تظاهر کنندگان جنبش " وال استريت را اشغال کنيد " که از 15 روز پيش در مرکز شهر چادر زده اند ، هفته گذشته با پليس اوکلند درگير شدند و پليس براي متفرق کردن آنان و پايان دادن به تحصن ، از گاز اشک آور استفاده کرد که اين درگيري ها به زخمي شدن يکي از تظاهر کنندگان انجاميد.
در اين ميان روز چهارشنبه هزاران تن در تظاهرات جديدي که ضد دخالت پليس برگزار شد ، براي پيوستن به تحصن فراخوان دادند و پارچه نوشته هايي در دست گرفتند که بر آن ها نوشته بود " مدارس و سازمان هاي خدمات رساني را مورد حمايت مالي قرار دهيد نه بانک ها را " آن ها همچنين " اعلام مرگ نظام سرمايه داري " را خواستار شدند.
به دنبال حرکت تظاهرکنندگان به سمت بندر اوکلند و تاسيسات آن ، مقام هاي اوکلند به ناچار فعاليت بندر را متوقف  کرده و پرسنل ان را خانه فرستادند.

تظاهرات اين شهر در طول روز ، مسالمت آميز برگزار شد و تنها مواردي از اقدامات خرابکارانه متفرقه مشاهده شد که به تنش هايي ميان تظاهر کنندگان و پليس ضد شورش انجاميد.
تظاهر کنندگان ، چهارشنبه شب دوباره به سمت مرکز شهر حرکت کردند و اردوگاهي جديد بر پا کردند که شامل ده ها چادر در مقابل ساختمان شهرداري بود.

مسوولان بندر اميدوارند که فعاليت آن روز پنجشنبه از سر گرفته شود ؛ زيرا اين بندر از بزرگ ترين مبادي تخليه و بارگيري به شمار مي رود که سالانه دستکم 39 ميليارد دلار کالا از طريق آن منتقل مي شود.
گروه هايي از تظاهر کنندگان نيز ، نيمه شب چهارشنبه در مرکز شهر اقدام به پرتاب سنگ و شيشه هاي خالي کرده و يک ساختمان خالي را اشغال کردند .
مخالفان نظام سرمايه داري در خيابان ها آتش بر پا کردند و با پليس ضد شورش درگير شدند که پليس ضد شورش نيز عليه آن ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها