گزارش آمريکايي آژانس عليه ايران!!

گزارش آمريکايي آژانس عليه ايران!!
سه شنبه 17 آبان 1390 - 12:35

گزارش جديد يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي در باره برنامه هسته اي ايران، در شرايطي قرار است به زودي منتشر شود که رسانه هاي غربي جنجال سازي هاي خود عليه ايران را از حدود يک ماه پيش آغاز کرده اند.

منابع غربي پيشتر اعلام کرده بودند که اين گزارش حاوي متن برخي از اسناد خواهد بود که بعضي کشورها (آمريکا) در اختيار آژنس قرار داده و مدعي شده اند که اين اسناد نشان دهنده وجود يک جنبه نظامي در برنامه هسته اي ايران است.

از آنجا که طبق روال معمول گزارش آژانس يک هفته تا 10 روز پيش از نشست شوراي حکام آژانس به صورت غيررسمي در اختيار اعضا قرار مي‌گيرد برخي خبرها حاکي است که گزارش جديد  امروز (سه شنبه) و یا چهارشنبه (18آبان) منتشر خواهد شد.

گفته مي شود که آمانو يک ضميمه حدودا 15 صفحه‌اي به همراه گزارش جديد خود منتشر خواهد کرد که در آن متن برخي از اسناد مطالعات ادعايي را ذکر کرده است.

ديپلمات‌ها در تهران مي‌گويند آمانو در سفر هفته گذشته خود به آمريکا آخرين دستورات درباره ضرورت انتشار اين گزارش در مقطع فعلي را دريافت کرد و به همين دليل درخواست‌هاي مؤکد روسيه، چين، برخي کشورهاي اروپايي و همچنين اعضاي جنبش عدم تعهد را درباره رعايت بي طرفي عليه ايران نپذيرفته است.

کارشناسان در تهران و در دبيرخانه آژانس عقيده دارند اين ضميمه به لحاظ فني و حقوقي غير قابل دفاع است و تبديل به بحراني براي اعتبار آژانس خواهد شد.

جنجال سازي عليه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران در حالي صورت مي گيرد که تاسيسات هسته اي آن زير نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد و بازرسي هاي بي شمار صورت گرفته از سوي بازرسان دال بر صلح آميز بودن آن است.


شواهد و قراين روشني وجود دارد که غرب و در راس آن آمريکا اطمينان دارند که فعاليت هاي هسته اي ايران صلح آميز است اما همواره در صدد هستند به بهانه چنين اتهاماتي از آژانس به عنوان فشار بر ايران سوء استفاده کنند و آمانو مديرکل آژانس نيز بر خلاف سلف خود محمد البرادعي بدون هيچ مقاومتي به اين بازي تن داده است.

آمانو در شرايطي تن به ديکته هاي آمريکا داده است که آژانس به عنوان يک نهاد بين المللي تخصصي بايد بدور از هر گونه بازي سياسي با ارايه نظرات فني بيش از پيش به فکر اعتبار و آبروي خود باشد و آن را بازيچه کشورهاي زور گو قرار ندهد.

جالب اينجاست که جنجال در باره برنامه هسته اي صلح آميز ايران در زماني صورت مي گيرد که رژيم صهيونيستي به عنوان دارنده سلاح هسته اي به تازگي موشک بالستيکي را آزمايش کرد که قابليت حمله کلاهک هسته اي را دارد و مي تواند حتي چين و روسيه را تهديد کند.


اين آزمايش بدون کمترين جنجال از سوي رسانه هاي غربي صورت گرفت و حتي آنها با آب و تاب ازاين آزمايش به عنوان تهديدي از سوي اين رژيم عليه جمهوري اسلامي ايران ياد کردند.

همچنين آمريکا به عنوان تنها استفاده کننده از سلاح هسته اي در جهان نيز در برهه کنوني درحال نوسازي سلاح هاي هسته اي خود است و آژانس به جاي برخورد با اينگونه اقدامات، چشمان خود را برروي حقايق بسته و با استناد به اسناد جعلي در صدد انتشار گزارش عليه ايران برآمده است. 

در همين ارتباط ابراهيم العسيري بازرس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي از جنجال رسانه اي گسترده عليه ايران ابراز تجعب کرد.

وي که با العالم گفت وگو مي کرد، افزود: تاسيسات هسته اي ايران زير نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد و اين امر مسالمت آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران را ثابت کرده است.

العسيري خاطرنشان کرد که جنجال آفريني عليه ايران در حالي صورت مي گيرد که ثابت شده است اسراييل سلاح هسته اي و نيروگاههايي در اختيار دارد که عملا از آنها براي اهداف نظامي استفاده مي کند و پلوتونيومي توليد کرده است که براي ساخت بيش از صد کلاهک هسته اي کافي است.

اسراييل همچنين ابزارهايي براي حمل اين کلاهک هاي هسته اي مانند هواپيما ، زير دريايي و موشک در اختيار دارد.

درهمين ارتباط خبرها از ضميمه گزارش 15 صفحه اي آژانس که قرار به زودي منتشر شود حاکي است که هيچ يک از اسنادي که متن آنها در اين گزارش ارايه شده است جديد نيست و همه آنها مربوط به همان لپ تاپ کذايي سال 2004 است و برخلاف ادعايي که آمانو مي کند هيچ اطلاعات به روز شده اي در باره آنها در اختيار ندارد.

از سوي ديگر نه ايران و نه آژانس هرگز اصل اين اطلاعات را رويت نکرده اند در حالي که ايران و آژانس هر دو در سال 2007 خواستار آن بوده اند که اصل اين اسناد براي بررسي ميزان صحت آنها در اختيار يک تيم مستقل قرار بگيرد اما آمريکا همواره ازاين کار امتناع کرده است. با وجود اين مساله ايران در يک ارزيابي 117 صفحه اي که سال 2007 به آژانس اريه داد ثابت کرد که اين اسناد جعلي هستند ولي گ

پربیننده ترین خبرها