عضو موسس حزب آزادي و عدالت مصر:

اخوان المسلمین اتهام تبانی با شورای نظامی را نمی پذیرد

اخوان المسلمین اتهام تبانی با شورای نظامی را نمی پذیرد
پنج‌شنبه 3 آذر 1390 - 08:13

عضو موسس حزب آزادي و عدالت مصر،وابسته به گروه اخوان المسلمين ، ضمن رد اتهام تباني با حاکمان نظامي ، از موضع اين گروه براي شرکت نکردن در تظاهرات کنوني در ميدان التحرير قاهره دفاع کرد.

" خالد الازهري" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت : از تجمع ها براي طولاني کردن دوره انتقالي و به تاخير انداختن انتخابات سوء استفاده خواهد شد و اولين طرفي از اين وضعيت سود مي برد شوراي نظامي حاکم است.

وی هرگونه معامله ميان گروه اخوان المسلمين و شوراي نظامي حاکم را رد کرد و افزود : اخوان المسلمين گفته است که شوراي نظامي فراتر از ملت نيست و نبايد از خطوط قرمز عبور کند.

وي اظهارداشت : ما تظاهراتي برپا کرديم که دو ميليون نفر در آن شرکت کردند تا به شوراي نظامي و تلاش هاي غير قانوني آن نه بگوييم؛ اما کساني که شوراي نظامي را فراتر از همه قرار دادند بايد بازخواست شوند ، ما مخالفيم که شوراي نظامي به اين صورت حضور داشته باشد و به حکومت ادامه دهد.

 الازهري درباره انتقاد از اخوان المسلمين به علت شرکت نکردن در تظاهرات کنوني در ميدان التحرير ، گفت : بايد اين شيوه را کنار گذاشت، آنها مي گويند کساني که با آنها در ميدان حضور دارند دوست هستند و کساني که حضور ندارند دشمن آنها هستند اين مسئله کاملا متفاوت است.

 وي افزود: برداشت ما از اوضاع و حوادث کنوني در ميدان التحرير اين است که برخي سعي دارند مردم مصر را به دو مشکل اساسي بکشانند يکي تلاش براي ايجاد دودستگي و شکاف که متاسفانه برخي فريب خورده اند و يکديگر را خائن مي دانند و  ديگري اينکه برخي پنهاني ايفاي نقش مي کنند و از تجمع هاي مردمي سوء استفاده مي کنند.

عضو موسس حزب آزادي و عدالت تصريح کرد : شوراي نظامي و دولت عصام شرف مسئول اين وضعيت هستند، اگر آنها مسئولان حمله به تظاهرکننندگان در ميدان التحرير در روزهاي شنبه و يکشنبه را محاکمه مي کردند ، بحران مهار مي شد. 

خالد الازهري گفت: ما معتقديم که از هرگونه تجمع ها براي طولاني کردن دوره انتقالي و به تاخير انداختن انتخابات سوء استفاده خواهد شد و اولين طرفي از اين وضعيت سود مي برد شوراي نظامي حاکم است زيرا قصد دارد مدت طولاني تري در قدرت بماند.

وی افزود : برگزاري انتخابات در تاريخ تعيين شده و تشکيل پارلمان منتخب و همچنين تشکيل دولت نجات ملي با اختيارات کامل در سريعترين زمان ممکن مي تواند مصر را از بحران کنوني خارج کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها