درمقابل تسليم لبنان به گروه حريري مقاومت کرديم

درمقابل تسليم لبنان به گروه حريري مقاومت کرديم
پنج‌شنبه 10 آذر 1390 - 19:17

دبيرکل حزب الله لبنان گفت که گروه المستقبل از ما خواستند که در قبال چشم پوشي از دادگاه، لبنان را تسليم حريري و متحدانش کنيم ، اما معامله کردن منافع لبنان با منافع حزب الله را قبول نکرديم

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم سيد حسن نصر الله در ادامه اظهارات پنجشنبه شب خود  گفت : حزب الله با چشم پوشي از دادگاه در قبال تسليم لبنان به حريري و متحدانش مخالفت کرد و خواستار درپيش گرفتن گزينه هاي ديگري شد .

دبيرکل حزب الله لبنان افزود : امرظالمانه اين بود که بشار اسد رئيس جمهوري را به جلوگيري از توافق در لبنان متهم کردند، در حالي که رهبران سوريه علاقه مند به موفقيت ميانجيگري قطر و ترکيه در اين باره بودند.

وي اظهارداشت : سوريه در تقويت روابطش با ترکيه و قطر و بهبود بخشيدن به روابط با عربستان داراي منافع بود ؛ اما ما منافع لبنان را بر منافع سوريه ترجيح داديم و با اين توافق مخالفت کرديم.

سيد حسن نصر الله با اشاره به اينکه پس از آن نجيب ميقاتي مامور تشکيل کابينه شد و ما نيز از روز اول با تشکيل دولت وحدت ملي موافقت کرديم ، افزود : اما آنها با ابراز مخالفت ، از روز اول با متهم کردن نخست وزير  به خيانت ، سرنگوني دولت را دنبال کرده و شعار تامين مالي دادگاه را مطرح کردند.

وي گفت: ما ثابت کرديم که دادگاه سياسي، غير عادلانه و توطئه آميز بوده و آمريکا و اسرائيل محتواي آن را افشا مي کنند و هدف آن مقاومت است. بنابراين، اگر تامين مالي نشود آيا خيات  عليه مذهب تسنن است؟ گروه مقابل که هيچ روزي دادگاه را قبول نکردند و براي سرنگون کردن آن تلاش مي کردند بر مساله تامين مالي آن تکيه کردند.

دبيرکل حزب الله لبنان با تاکيد براينکه هدف از حمايت مالي از دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري باج خواهي و امتيازگيري است ، اظهارداشت : ما شروطي را به ميقاتي تحميل نکرده ايم

وي افزود : اعلام ميقاتي نخست وزير لبنان مبني بر استعفادادن درصورت عدم حمايت مالي از دادگاه اقدامي نامناسب است

 

دبيرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد : ما مخالف هر گونه همکاري با دادگاه هستيم و اگر مساله حمايت مالي از دادگاه به دولت يا مجلس ارائه شود مخالفت خواهيم کرد .

وي گفت : حزب الله مخالف تأمين هزينه دادگاه از اموال مردم لبنان است و ميقاتي يکجانبه تصميم حمايت مالي از دادگاه را اتخاذ کرده است 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها