کاسه صبر پاکستان لبریز شد

کاسه صبر پاکستان لبریز شد
سه شنبه 15 آذر 1390 - 19:15

يک ديپلمات سابق پاکستاني با تاکيد بر جدي بودن تنش در روابط اين کشور با آمريکا اظهار داشت، اقدامات واشنگتن کاسه صبر اسلام آباد را لبريز کرده است.

"جاويد حفيظ" شامگاه سه شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: معتقد نيستم که روابط ميان پاکستان و آمريکا براي مدت طولاني تنش اميز باشد، زيرا يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاکستان گفت که روابط ميان دو کشور در آينده بهتر خواهد شد.

وی افزود: با این حال بحران ميان اسلام اباد و واشنگتن کم اهميت نيست همانطور که امريکا عنوان مي کند چرا که پاکستان اقداماتي جدي اتخاذ کرده، و مسير ارسال کمک برای نیروهای آمریکایی در افغانستان را قطع کرده است.

حفیظ خاطرنشان کرد: پاکستان همچنین پايگاه هوايي آمريکايي "شمسي" در بلوچستان را بسته است.

حفیظ با اشاره به شرکت نکردن پاکستان در نشست بن درباره افغانستان، تأکید کرد: دولت پاکستان اعلام کرده که در روابطش با امريکا بويژه در خصوص همکاري براي حل مشکل افغانستان بازنگري خواهد کرد.

این دیپلمات سابق پاکستانی اظهار داشت: آمريکا حاکميت پاکستان را نقض ميکند. مانند حمله اي که منجر به قتل بن لادن شد، و نيز اقدام جاسوس آمريکايي در قتل پاکستانيهاي بي گناه در لاهور. از اين رو کاسه صبر پاکستان لبريز شده، و من معتقدم که منطقي است در همکاري با آمريکا بازنگري شود.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها