تشکيل دولت سودان پس از جدايي جنوب

تشکيل دولت سودان پس از جدايي جنوب
جمعه 18 آذر 1390 - 19:26

خارطوم (العالم)ـ حزب کنگره ملي حاکم سودان، تشکيل نخستين دولت پس از جدايي جنوب از شمال اين کشور را اعلام کرد.

به گزارش جمعه خبرنگار شبکه خبري العالم، اين دولت فراگير متشکل از 14 حزب و جنبشهايي است که توافقنامه صلح با حکومت را امضا کرده اند.

بنابر اين گزارش، بارزترين مشارکت در دولت کنوني مشارکت حزب اتحاد دموکراتيک به رهبري ميرغني است.

نافع علي نافع معاون حزب کنگره ملي حاکم تاکيد کرد: وزارتخانه هايي که به اين حزب اختصاص دارد علاوه بر شوراي وزيران، وزارتخانه هاي تجارت، جوانان و ورزش و دو وزير مشاور در وزارت امورخارجه و وزارت کشاورزي و آبياري است.

اما کمال عمر دبير سياسي حزب کنگره مردمي مخالف در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: مشارکت حزب دموکرات خلق با توجه به کرسي هايي که به اين حزب اختصاص داده شد، کاملا صوري است، ديگر احزاب نيز نقش قابل ذکري در عرصه سياسي ندارند. اين احزاب نماينده جنبشهاي مسلح مخالف نيستند و هيچ ارتباطي با آنچه که در عرصه سياسي رخ مي دهد، ندارند.

احمد دقش تحليلگر سياسي سودان در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: حکومت جديد با چالشهاي بسياري روبروست و اختلافاتي با جامعه بين الملل و نيز با جنوب سودان دارد و همچنين بسياري پرونده هاي ديگر وجود دارد که هنوز به صورت قطعي حل نشده است.

مخالفان مي گويند دولت جديد سودان متشکل از همان چهره هاي حزب حاکم است ولي حزب کنگره ملي معتقد است که دولت جديد از لحاظ مشارکت گسترده تر احزاب سوداني از تنوعي برخودار است که در تاريخ اين کشور بي سابقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها