دولت جديد قادر به حل بحران يمن نيست

دولت جديد قادر به حل بحران يمن نيست
يکشنبه 20 آذر 1390 - 13:09

صنعا(العالم)- ناظران معتقدند که ساختار دولت جديد يمن به نخست وزيري "محمد سالم باسندوه" براساس سهم خواهي است و قادر به حل بحران يمن و برآوردن مطالبات مردم و انقلابيون نيست.

اين در حالي است که جوانان يمني هشدار داده اند در صورتي که دولت جديد خواسته هاي آنها را عملي نکند تظاهرات را تشديد خواهند کرد.

"نبيل الشرجبي" استاد علوم سياسي دانشکده الحديده يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: دولت به دلايل مختلف نخواهد توانست در مرحله آتي خواسته هاي مردم را عملي کند.

وي افزود: کابينه جديد يمن به جاي آن که از فن سالار تشکيل شده باشد بر محور سياستمداران مي چرخد.

الشرجبي گفت: در چنين شرايطي هر يک از گروه هاي حاضر در دولت همواره تلاش کرده است وزارتخانه هاي مهم را بدست آورد تا وزارتخانه هاي بي اهميت به ديگر گروه ها واگذار شود.

ياد آور مي شود که تظاهرکنندگان امروز در شهر تعز شعار "برائت از دولت الوفاق" را سر دادند و متعهد شدند تا پيروزي انقلاب به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

در همين حال، دو وزير دولت محمد سالم باسندوه از اداي سوگند قانون اساسي در برابر "عبد ربه هادي" معاون "علي عبدالله صالح" ،که براساس طرح شوراي همکاري خليج فارس قدرت در يمن به وي واگذار شده است، خودداري کردند.

فخر العزب سخنگوي کميته ساماندهي انقلاب مردمي جوانان يمن گفت: طرح شوراي همکاري خليج فارس بر اساس توافق سياسي با حکومتي که مورد قبول ما نيست ارايه شده است و ما نيز براي سرنگوني اين حکومت به خيابانها آمده ايم.

وي در عين حال افزود: اگر اين دولت بتواند خواست انقلابيون را برآورده کند همکاري با آن را مثبت مي دانيم.

"علي ناصر البخيتي" عضو حزب سوسياليست يمن نيز در گفت  گو با العالم اظهار داشت: ما به عنوان جوانان مستقل در ميدان باقي خواهيم ماند تا همه خواسته هايمان تحقق يابد و حلقه فشاري براي دولت جديد يمن که سوگند ياد کرده است همه خواسته ها را عملي کند،  تشکيل خواهيم داد.

ناظران معتقدند مساله بازسازي ساختار ارتش نيز مورد اختلاف گروه هاي سياسي است به گونه اي که سفر اخير نماينده دبيرکل سازمان ملل متحد و پس از آن ديدار دبير کل شوراي همکاري خليج فارس از صنعا در همين باره بوده و با مشکل امنيتي کنوني مرتبط است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها