حضور دوستان سرهنگ ممنوع شد

حضور دوستان سرهنگ ممنوع شد
سه شنبه 13 دی 1390 - 06:56

شوراي ملي انتقالي ليبي با وضع لايحه جديدي مشاركت كساني را كه به هر نحوي با معمر قذافي در ارتباط بوده‌اند از جمله نويسندگان كتاب سبز قذافي را در انتخابات ممنوع كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شوراي ملي انتقالي ليبي كه در حال حاضر قدرت را در اين كشور در دست دارد با تهيه لايحه‌اي‌ جديد اعلام كرد: تمامي ليبيايي‌هايي كه به نحوي با معمر قذافي، رهبر مخلوع ليبي در ارتباط بوده‌اند حق مشاركت در انتخابات را ندارند.

براساس اين لايحه تمامي اساتيد دانشگاهي كه در تاليف "كتاب سبز" قذافي كه شامل ديدگاه‌هاي سياسي و اقتصادي و تمامي مراحل زندگي وي است شركت داشتند نيز حق ندارند در انتخابات اين كشور مشاركت كنند.

به نوشته روزنامه اماراتی دارالخلیج، عبير امنينه، يكي از اساتيد علوم سياسي دانشگاه بنغازي كه در تدوين لايحه اين قانون با برخي از كارشناسان قضايي و وكلاي ليبيايي مشاركت دارد، گفت: اين لايحه داراي اهميت فراواني است چرا كه مردم ليبي شكايت دارند كه برخي از چهره‌هاي نظام قذافي هنوز هم پست‌هاي عالي كشور را در اختيار دارند.

وي افزود: اين لايحه به منظور ايجاد اطمينان در مردم ليبي نسبت به عدم حضور طرفداران قذافي در پست‌هاي كليدي كشور وضع شده است.

بر اساس اين لايحه مسئولان سابق ليبي كه به شكنجه مردم اين كشور يا اختلاس اموال عمومي متهم شده‌اند و همچنين فعالان گارد انقلابي و طرفداران قذافي از شركت در انتخابات اين كشور محروم مي‌شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها