برادر پادشاه عربستان اعتراف می‌کند:

زمین‌خواری شاهزادگان سعودی و بی‌خانمانی مردم

زمین‌خواری شاهزادگان سعودی و بی‌خانمانی مردم
سه شنبه 27 دی 1390 - 08:17

شاهزاده طلال بن عبد العزيز كه مقامات کشورش را به اجراي اصلاحات فرا مي خواند، با سخنان اخير خود در مورد زمين‌خواري برادرانش عملاً بمب خبري بزرگي را در عربستان منفجر كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از میدل ایست آنلاین این شاهزاده سعودی در مورد املاک برخی از اعضای خانواده سلطنتی در یک هنجار شکنی بی‌سابقه برای تبرئه خود از داشتن هزاران متر زمین در این کشور می‌گوید: برخي در عربستان هستند كه حدود 500 ميليون متر مربع زمين دارند اين در حالي است كه او فقط چهل هزار متر زمين دارد. اين در حالي است كه بيش از 60 درصد سعودي ها منزل شخصي ندارند و برخي از آنها در فضاي باز زير چادرها و پل ها و در خانه هاي چوبي و آلونك هاي حلبي و حتي در گورستان ها سكونت دارند. 

برادر پادشاه عربستان سعودي و رئيس برنامه توسعه خليج فارس 14 ژانويه از طريق صفحه خود در تويتر بدون نام بردن از شخص خاصی گفت آيا مي‌دانيد كه يكي از مالكان زمين هاي وسيع حدود 500 ميليون متر مربع زمين دارد؟ اين را همه مي دانند.

شاهزاده طلال به سوال جمال بنون يكي از كاربران تويتر درباره صحت خبرهاي منتشر شده در خصوص تقسيم اراضي بين افراد خاندان حاكم پاسخ مي داد.

شاهزاده طلال كه خواستار حفظ حقوق شهروندی و مبارزه با فساد است و شامل فساد املاك مي شود، افزود: من در كشورم فقط چهل هزار متر زمين دارم و آن زمين منزلم و برخي زمين هاي كوچك اطراف آن است.

جوانان در عربستان سعودي درصد زيادي از جامعه را تشكيل مي دهند و با بحران شديدي در تامين مسكن به علت اقدامات احتكار كنندگان زمين مواجه هستند.

كارشناسان مي گويند به علت فساد سیاسی و زمین خواری در حوزه املاك، قيمت ها در مدت سه سال گذشته با رشدی سرسام آور و بی‌سابقه بیش از200 درصد افزايش يافته است.

در آمارها برآورد شده است كه كشور در سال به حدود 200 هزار واحد مسكوني نياز دارد و در سايه اين بحران در بودجه اي كه دولت اخيرا اعلام كرده است 250 ميليارد ريال معادل 66 ميليارد دلار براي ساخت 500 هزار واحد مسكوني در مناطق كشور اختصاص يافته است اما به نظر نمی‌رسد با وجود این هزینه گزاف عزمی برای ساخت این تعداد واحد مسکونی وجود داشته باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها