توافق محرمانه اخوان المسلمین وارتش مصر با آمریکا!

توافق محرمانه اخوان المسلمین وارتش مصر با آمریکا!
چهارشنبه 28 دی 1390 - 10:26

منابع رسانه اي از توافق محرمانه اخوان المسلمين مصر براي تحويل قدرت در بيست وسوم ماه جاري ميلادي، در مقابل اعطاي برخي امتيازها به ارتش و اطمينان خاطر به واشنگتن براي حفظ منافع آمريکا و اسرائيل، خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع رسانه ای تأکید کردند، نشانه هایی در مصر حاکیست توافقی بین اخوان المسلمین و شورای نظامی حاکم بر این کشور برای تقسیم اداره کشور در برهه آتی به وجود آمده؛ و آمریکا نیز برای حفظ منافع خود و بویژه رژیم اسرائیل از این توافق دور نیست.

روزنامه الاخبار لبنان تأکید کرد، این قرارداد سه جانبه بین اخوان المسلمین، واشنگتن و شورای نظامی حاکم است؛ و بر اساس آن اخوان المسلمین با صرفنظر کردن از تشکیل دولت آینده، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قبل از تدوین قانون اساسی جدید را می پذیرند.

در همین راستا حکام نظامی از دیدار "کمال الجنزوری" نخست وزیر دولت موقت با اخوان المسلمین استقبال کرده؛ و در انتظار سفر سران این گروه به واشنگتن، در پاسخ به سفرهای اخیر مسئولان آمریکایی به قاهره است.

الاخبار تأکید کرد که واشنگتن در تلاش است با هماهنگی بین اخوان المسلمین و ارتش، منافع خود و رژیم اسرائیل را در مصر حفظ کند.

 

این درحالی است که اخوان المسلمین با رد هرگونه توافق در این زمینه، تأکید کرده است که دیدار اخیر با کمال الجنزوری تنها یک نشست بین هیأت حزب "آزادی و عدالت" (شاخه سیاسی اخوان المسلمین) بعنوان اکثریت پارلمانی، با مسئول دستگاه اجرایی کشور بود.

"صبحی صالح" عضو کمیته عالی حزب آزادی و عدالت تأکید کرد که مطرح شدن موضوع توافقهای اخوان المسلمین با ارتش، فقط تبلیغات رسانه ای است، زیرا این گروه اکنون مشغول پارلمان است.

باوجود این اظهارات، "عبدالمجید عبدالعزیز" در گزارشی در روزنامه "الدستور الاصلی" به نقل از منابعی تأکید کرد که این توافق بین شورای نظامی و اخوان المسلمین صورت گرفته، و این توافق اکنون در مراحل اجرایی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها