اعتراف سازمان ملل

محاصره غزه، مجازات جمعي است

محاصره غزه، مجازات جمعي است
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 14:27

نيويورك (العالم)ـ درگزارش سالانه سازمان ملل متحد درباره اوضاع انساني در كرانه باختري رود اردن و باريكه غزه كه به شوراي امنيت ارائه شد، اعتراف شده است كه محاصره باريكه غزه توسط رژيم صهيونيستي "مجازات جمعي " ملت فلسطين است.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، در اين گزارش با وجود ارائه مطالبي غيرشفاف از مشكلات معيشتي ، بهداشتي و آموزشي در نوار غزه و اخراج فلسطيني ها از خانه ها و زمين هايشان، آمده است كه در مقايسه با سال 2010 ميلادي شمار فلسطيني هاي محروم از امكانات بويژه مواد غذايي 30 درصد افزايش يافته است.

در گزارش سالانه سازمان ملل با تاكيد به اينكه " ادامه محاصره باريكه غزه توسط اسراييل مجازات جمعي ساكنان اين منطقه است"، تصريح شده است: تاثيرات سوء محاصره در زندگي فلسطيني ها قابل كتمان نيست.

سازمان ملل خاطرنشان كرده است كه "اسراييل مانع فعاليت فلسطيني ها در زمين هاي كشاورزيشان و صيد ماهي شده و نقل و انتقال كالاها و تردد افراد را محدود كرده است.

در اين گزارش به وضعيت قدس نيز اشاره شده و آمده است : تعداد فلسطيني هائي كه سال 2011 از قدس اخراج شده اند، كمتر از سال 2010 است ولي ساكنين فلسطيني قدس بيش از پيش از كرانه باختري رود اردن جدا افتاده اند.
 
براساس اين گزارش، "فلسطيني هاي ساكن مناطق "ج" كه بيش از 60 درصد مساحت كرانه باختري رود اردن را تشكيل مي دهد و همچنان تحت تسلط كامل اسراييل است، با فشارهاي روز افزون از جمله افزايش تخريب خانه هاي خود و خشونت شهرك نشينان اسراييلي مواجه هستند و تعداد زيادي از فلسطيني هاي ساكن اين مناطق از خانه و زمين خود رانده شده اند.
 
در گزارش سالانه سازمان ملل تاكيد شده است كه "تعداد زيادي از فلسطيني ها به كمك هاي فوري نياز دارند".
 
معاون امور انساني دبيركل سازمان ملل مي گويد: روند سازش بايد بيش از اين به پيش برود و بايد از اسراييل درخواست شود كه به حقوق بشر احترام بگذارد.
Fz-19-12:51

پربیننده ترین خبرها