جنگ اینترنتی علیه اسراییل

جنگ اینترنتی علیه اسراییل
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 18:14

"جنگ اينترنتي ضداسراييل آغاز شده ومقامهاي اين رژيم بشدت نگران آن هستند " بخشي از گزارشي است که در پايگاه اينترنتي روزنامه سوئيسي "لوتان" منتشر شده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، این روزنامه سوئیسی سونوشت: دوشنبه گذشته شاهد حمله اینترنتی هكرها به بازار بورس و شركت هواپیمایی 'العال' اسراییل بودیم.

" دراین حمله چند ساعته، هكرها با نام 'گروه كابوس' علاوه بر بازار بورس و این شركت هواپیمایی؛ به شركت بیمه 'كلالیت' بزرگترین شركت بیمه اسراییل حمله و فعالیت آن را برای ساعاتی مختل كردند، این وضعیت در اسراییل كه بخش فناوری آن صد هزار نفر را در استخدام خود دارد، بی سابقه بود".

این گزارش می افزاید: یك گروه از هكرهای سعودی نیز ششم ماه ژانویه موفق شده بود به رایانه های بسیاری از اسراییلی ها حمله و مشخصات هزاران كاربر كارت های اعتباری را هك كند.

این روزنامه سوئیسی به نقل از یك كارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در این باره نوشت: شركت هواپیمایی 'العال' نماد خوبی برای همه اسراییلی ها است و به این ترتیب می توان گفت هكرها با ضربه زدن به این شركت هواپیمایی، ضربه شدیدی به وجهه آن وارد شده است.

این كارشناس افزود:هر چند سایت هایی كه مورد حمله قرار گرفتند پس از چند ساعت مجددا راه اندازی شدند اما این حمله نشان داد اسراییل بسیار شكننده تر از آن چیزی است كه تصور می شود.

روزنامه سوئیسی لوتان در ادامه می نویسد: حمله های اینترنتی روز دوشنبه تنها چند ساعت پس از اظهارات سخنگوی جنبش حماس درغزه صورت گرفت.

سخنگوی حماس در آن سخنرانی برای نفوذ به سایت های دشمن برای گشودن جبهه جدید مقاومت و ادامه مبارزه علیه اشغالگری اسراییل، فراخوان داده بود.

اما كارشناسان امور رایانه ای در اسراییل هنوز سعی می كنند ، بگویند تصور نمی کنند كه این گروه اسلامی توانایی نفوذ به سایت های حساس اسراییل را داشته باشد و اصرار می كنند كه حماس هنوز به این مرحله پیچیده دست نیافته است.

یك مشاور امنیت اطلاعاتی یك دفتر تجاری درتل آویو نیز در این باره به روزنامه سوئیسی گفته است:هكرهای گروه كابوس مهندسان با تجربه ای اند و هكرهای معمولی نیستند.

وی اعتراف می کند: جنگی واقعی به راه افتاده است و نتایج آن نه مجازی بلكه عینی خواهد بود، اگر هكرهای ضد اسراییل بتوانند سیستم پشتیبانی فروشگاه های زنجیره ای ما را از كار بیندازند، بی گمان آنها بر ما پیروز شده اند بدون آنكه حتی یك قطره خون ریخته شود.

لوتان نوشت: چندی پیش نیز وزیر داخلی اسراییل به هكرها هشدار داد، تل آویو هرگونه حمله اینترنتی را به مثابه حمله موشكی و نظامی می داند و با تمام قوا با آن برخورد خواهد كرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها