دفاع سعودی از رژیم اسرائیل برای داشتن سلاح اتمی

دفاع سعودی از رژیم اسرائیل برای داشتن سلاح اتمی
پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 - 17:53

عربستان سعودي در هفته هاي اخير براي دفاع از رژيم صهيونيستي سنگ تمام گذاشته و دستيابي به سلاح هسته اي را براي اشغالگران قدس حلال و براي ايران حرام اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم در شرایطی که صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران برای جهان کاملا آشکار شده و غربی ها تحت فشار رژیم صهیونیستی به جوسازی علیه تهران می پردازند ، حاکمان عربستان با نادیده گرفتن تمام جنایت های صهیونیست ها آنان را صاحب حق  داشتن سلاح هسته ای معرفی می کنند.

روزنامه رسمی الرياض عربستان با توجيه سلاح هسته اي رژيم صهيونيستي خشم خوانندگان را برانگيخت و نوشت سلاح هسته اي براي اسرائيل حلال و براي ايران حرام است.

" یوسف الکویلیت " معاون سردبیر الرياض در سرمقاله این روزنامه با طرح این ادعا که تهران براي دستيابي به سلاح هسته اي تلاش می کند ، به طور ضمني از حق اسرائيل در حفظ زرادخانه كلاهكهاي هسته اي سخن گفت و خشم خود را از دستاوردهای جدید انرژی هسته ای در ایران نشان داد.

الكُوَيليت نوشت: ممكن است تهران به سلاح هسته اي دست يابد و اين مسئله باعث حمله نظامي از سوي كشورهايي خواهد شد كه چنين پيشرفتي را تهديد كننده منافع خود مي دانند ؛  اما ايران قدرتي منطقه اي است كه هيچ كشور همسايه اي آنرا تهديد نمي كند يا سلاح مرگباري ندارد و اين مسئله توجيه سلاح هسته اي برای ایران را از بين مي برد.

وي افزود: اسرائيل مي گويد جغرافياي اين كشور تحمل جنگهاي طولاني با عربها را ندارد و بايد عامل بازدارنده اي باشد تا با ايجاد ترس مانع هر گونه ماجراجويي نظامي شود؛ پاكستان نيز داشتن سلاح هسته اي را توجيه كرده چونكه در حال منازعه با همسايه خود هند است كه اين سلاح را در اختيار دارد، همچنين كينه هاي تاريخي وجود دارد كه يادآور جدايي دو كشور از يكديگر است.

توجيه زرادخانه سلاحهاي هسته اي "دشمن صهيونيستي" كه به گفته برخي، مصر و عربها را در جنگ 1973 و مسلمانان را از جنگيدن با اسرائيل بازنداشته است واكنشهاي خشمگينانه اي در پي داشت.

روزنامه انگليسي تايمز به نقل از يك مقام بلندپايه عربستاني اعلام كرده بود در صورتي كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد عربستان طي چند هفته سلاح هسته اي خواهد خريد.

اين روزنامه توضيح داد: عربستان در دو جهت تلاش خواهد كرد، خريد كلاهكهاي هسته اي آماده و در عين حال آغاز غني سازي اورانيوم تا درصدي كه بتوان با آن سلاح هسته اي ساخت؛ پاكستان گزينه اول عربستان در جستجو براي يافتن سلاح هسته اي خواهد بود.

تايمز نوشت: دولت عربستان در جلسات خصوصي مي پذيرد كه امكان دست كشيدن اسرائيل از زرادخانه كلاهكهاي هسته اي خود نيست؛  اما رياض تصميم دارد چنانچه دشمن شماره يكش در خليج فارس كشوري هسته اي شود با تهران رقابت كند.

پربیننده ترین خبرها