از این کودکان فرار نکنید + فیلم

شنبه 7 مرداد 1396 - 19:24

در صورت مشاهده کودکان مبتلا به HIV از آنها فرار نکنید، بیماری آنها از روش هایی که شما فکر می کنید انتقال پیدا نمی کند.

العالم - ایران

غذای مشترک، دست دادن و حتی رو بوسی به هیچکدام از این روش ها بیماری HIV منتقل نمی شود، این بیماری البته به شدت واگیردار و مسری است اما ابتلا به آن مشخص است و بارها در رسانه ها آموزش داده شده است، متداول ترین روش های انتقال بیماری HIV  رابطه جنسی خطرناک و یا استفاده از روش های پرخطر هنگام مصرف مواد مخدر است برای نمونه استفاده از سرنگ های آلوده، حتی خالکوبی یا تاتو که این روز ها متاسفانه رایج شده است نیز می تواند در ابتلا به این بیماری خطرنام موثر باشند.

کودکان مبتلا به ایدز

کودکان مبتلا به HIV 

این کودکان معمولا بیماری خود را از والدینشان به ارث برده اند، شناسایی این بیماری در مادران باردار از اولویت‌های بسیاری از جوامع است و این امر در مادران با رفتارهای پرخطر یا مادران معتاد لازم است.

از طرف دیگر مشکل این بیماری در کودکان خیابانی بسیار بالاست. کودکان مبتلا به عفونت اچ‌آی‌وی دچار عفونت‌های مکرر در ریه و دیگر ارگان‌ها می‌شوند. احتمال بروز بدخیمی‌ها در این کودکان بسیار بالاست.

با توجه به تاثیر بسیار مخرب بیماری ایدز در رشد و سلامت کودک و مشکلات شدید خانواده‌هایی که در آن پدر یا مادر مبتلا به این بیماری هستند، توجه به این بیماری و کنترل آن بسیار مهم است.

این کودکان در موارد زیادی پدر و مادر خود را هم به علت بیماری از دست می‌دهند که این مساله نیاز به انجام فعالیت‌های مربوط به درمان و ناتوانی این کودکان را بیشتر می‌‌کند.

چگونه با کودکان مبتلا به HIV برخورد کنیم؟

سعی کنیم به درد آنها اضافه نکنیم، باور عمومی اکثریت ما چنین است که ایدز بیماری خطرناکی است و ویروس آن می تواند به سادگی به دیگران منتقل شود. از این رو خیلی از افراد با شنیدن نام ایدز رفتارهای هیجانی نادرستی از خودشان نشان می دهند و حتی به درستی نمی دانند که راه های انتقال بیماری به چه شکل است.

در مراکز ارایه خدمات سلامت، نگرشهای همراه با انگ زدن نسبت به بیماران وجود دارد و این انگ زدن در دسترسی افراد به خدمات سلامتی، تعاملات اجتماعی و حمایت اجتماعی تاثیر منفی دارد.

انگ، سبب رفتارهای تبعیض‌آمیز افراد نسبت به بیماران HIV می‌شود و آثار آن شامل طرد اجتماعی، انزوا، از دست دادن شغل و مشکلات دسترسی به خدمات سلامت است. متأسفانه بیشتر مردم حتی با ایدزی‌ها غذا هم نمی‌خورند.

اگر کودکان مبتلا به ایدز را در آغوش بگیرم ...

اگر با کودکان مبتلا به HIV غذا بخورید، دست به دهید و یا روبوسی کنید به این بیماری مبتلا نخواهید شد، اگر از این کودکان بی گناه فرار کنید و یا طوری از آنها فاصله بگیرید که متوجه آن شوند در واقع اشتباه بزرگی کردید، ابتلا به افسردگی در این کودکان بالاست، بیماری ایدز بدن آنها را ضعیف می کند و آنها بیشتر از سایر کودکان نیاز به محبت دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها