ترکیه تروریست‌ها را علیه النصره متحد می‌کند

ترکیه تروریست‌ها را علیه النصره متحد می‌کند
يکشنبه 12 شهريور 1396 - 01:09

دولت ترکیه برای متحد کردن گروه های مسلح مخالف سوری در استان ادلب علیه جبهه النصره تلاش می کند.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گروه های مسلح در استان ادلب و شمال حلب سوریه از دعوت شورای اسلامی سوریه برای وحدت در برابر جبهه النصره، استقبال کردند. به گفته این ناظران، این دعوت بیانگر تمایل ترکیه برای همسویی با تحرکات منطقه ای و بین المللی به منظور مقابله با جبهه النصره است.

محمد الخضر خبرنگار شبکه المیادین در دمشق گفت: آخرین تلاش شورای اسلامی سوریه آن است که ارتش متحدی را زیر نظر یک وزارت دفاع مشترک تشکیل دهد تا گروه های مسلح را در شمال این کشورمتحد کند. هدف از این دعوت، جلوگیری از آن است که هیئت تحریر الشام (جبهه النصره) بتواند باقی مانده گروه های مسلح را در این منطقه نابود کند. در ظاهر، این دعوت را روحانیون سوری مطرح کردند، اما در واقع خواست ترکیه برای تاثیر گذاشتن بر تعیین سرنوشت استان ادلب است.

مازن بلاس روزنامه نگار در دمشق به المیادین گفت:گروه های مسلح به طور مستقیم از حمایت تدارکاتی از مرزهای ترکیه برخوردار هستند. به همین علت متحد شدن آنها می تواند نوعی تاثیر داشته باشد، اما در عمل نمی تواند اوضاع را به طور کامل کنترل کند. شاید دستگاه اطلاعاتی ترکیه با هیئت تحریر الشام ارتباط داشته باشد، زیرا آنکارا در گذشته از این گروه حمایت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: گروه های مسلح نزدیک به ترکیه از جمله احرار الشام، فیلق الشام و جبهه الشامیه از این دعوت استقبال کردند، اما این مسئله نمی تواند تاثیر زیادی بر اوضاع میدانی ادلب داشته باشد. این گروه های مسلح تلاش می کنند مناطقی را که در حملات جبهه النصره از دست دادند، پس بگیرند و گروه مشترک و متحدی تشکیل دهند. با توجه به سال ها ناکامی این گروه های مسلح در برابر جبهه النصره، به نظر نمی رسد این برگ برنده در دست آنکارا نتیجه ای به همراه داشته باشد. این شرایط باعث می شود احتمال بروز جنگ بزرگی در استان ادلب سوریه افزایش یابد. تلاش ترکیه برای متحد کردن گروه های مسلح مخالف سوری، پیش از دور جدید نشست های آستانه صورت می گیرد. به ویژه که قرار است این بار در این نشست ها، ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب سوریه هم بررسی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها