سند افشا شده از «تغییرات بزرگ» در عربستان خبر می دهد

سند افشا شده از «تغییرات بزرگ» در عربستان خبر می دهد
جمعه 17 شهريور 1396 - 08:47

یک سند داخلی سعودی که به تازگی افشا شده است از طرحی تازه برای ایجاد «تغییرات بزرگ» در سیاست ها و برنامه های حکومت سعودی خبر می دهد.

العالم - عربستان سعودی 

روزنامه فایننشال تایمز متن سندی را منتشر کرده است که از ایجاد اصلاحاتی گسترده در سند چشم انداز 2030 سعودی ها که توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور طراحی شده، حکایت دارد.

روزنامه فایننشال تایمز تصریح می کند: اهدافی که ولیعهد سعودی طبق این سند برای متحول کردن عربستان از طریق اصلاح اقتصاد و پایان دادن به تکیه بر نفت، تعیین کرده بود، به نظر می رسد که غیرواقع بینانه طراحی شده است. بر همین اساس نیز در صدد نگارش برنامه تحول ملی 2 با امکان مدیریت آسان تر امور هستند. قرار است همزمان با برنامه جدید، طرح های دیگری از جمله فراهم کردن مسکن برای تمام گروه ها و نه فقط ثروتمندان اجرایی گردد. 

در ادامه این مطلب آمده است: برنامه تحول ملی 2 یکی از برنامه های تحقق چشم انداز است که یکی از ماموریت های اصلی آن، محقق کردن اهداف امیر سعودی می باشد. بنا به گفته یکی از مشاوران دربار سعودی، این برنامه جدید اعتراف به غیر واقعبینانه بودن بسیاری از آن اهداف است که شاید تاثیرات زیادی بر روی اقتصاد داشته باشد. جزئیات کامل این تغییرات تا پایان ماه اکتبر مشخص و سند نهایی توسط مقامات سعودی ارائه خواهد شد. 

فایننشال تایمز در پایان نوشته است: سند چشم انداز 2030 که مجددا نگارش خواهد شد، موجب افزایش نگرانی سعودی ها شده است و بر روی میزان آمادگی آنها به منظور پذیرش این تغییرات تاثیر بسیاری دارد. سند چشم انداز 2030 مورد انتقادات گسترده ای است و محمد بن سلمان نیز از حمایت تمامی اعضای خاندان خود برخوردار نیست. 

پربیننده ترین خبرها