تعداد پناهندگان روهینگیا در بنگلادش به بیش از 500 هزار نفر رسید

تعداد پناهندگان روهینگیا در بنگلادش به بیش از 500 هزار نفر رسید
جمعه 7 مهر 1396 - 06:25

کمیساریاری عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که تعداد مسلمانان روهینگیایی که از غرب مبانمار به سمت بنگلادش فرار کردند، به 501 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

العالم- آسیا

کمیساریایی امور پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد پناهندگان مسلمانان روهینگیا که از 25 آگوست گذشته تاکنون به دلیل حملات ارتش میانمار به سمت بنگلاش فرار کردند، به 501 هزار نفر افزایش یافت.

دنیا اسلام خان سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان تاکید کرد که «تعداد پناهندگان روهینگیا که اردوگاه های اطراف جنوب شرقی بنگلادش فرار کردند، به 501 هزار نفر رسید.»

 ارتش میانمار از 25 آگوست گذشته تاکنون جنایت ها و کشتارهای وحشتناکی را علیه اقلیت مسلمان روهینگیا انجام داده که در پی آن هزاران نفر کشته و ده ها هزار نفر نیز آواره شدند.

در همین ارتباط، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز روز پنجشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که به منظور بررسی وضعیت اسفبار مسلمانان در میانمار برگزار شد، تصریح کرد که اوضاع در غرب این کشور به «کابوس انسانی وحقوق بشری» تبدیل شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت میانمار خواست تا حملات به مسلمانان روهینگیا را متوقف و زمینه را برای حمایت بشردوستانه از آنان فراهم کند.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها