سردبير روزنامه "الغد العربي" مصر:

عمر سلیمان نامزد شورای نظامی است

عمر سلیمان نامزد شورای نظامی است
دوشنبه 21 فروردين 1391 - 18:08

سردبير روزنامه " الغد العربي " شوراي نظامي حاكم بر مصر را پشتيباني اصلي عمر سليمان براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري مصر دانست.

"عادل الجوجري"روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: سليمان تنها نامزد رياست جمهوري است كه وقتي خود را براي رياست جمهوري نامزد كرد، نيروهاي پليس براي محافظت از جانش، او را احاطه كردند.

وی افزود: سليمان در لحظه اي تعيين كننده و تنها يك تا دو ساعت پيش از پايان مهلت ثبت نام نامزدهاي رياست جمهوري، ثبت نام كرد؛ آن گاه در مدت يك روز 112 هزار امضا براي نامزدي در انتخابات جمع كرد؛  اين نشان مي دهد كه اين مساله از پيش برنامه ريزي شده بود و طرف هاي عاليرتبه نظامي وجود دارند كه براي نامزدي سليمان دخالت كردند تا نامزدي موفقيت آميز خيرت الشاطر از سوي اخوان المسلمين را به ناكامي بكشاند.

الجوجری خاطر نشان كرد : سليمان به دنبال سوء استفاده از برخي اشتباهات به وجود آمده ميان اخوان المسلمين و حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين است به ويژه اختلافاتي كه ميان چپ گرايان، ليبرال ها و قومي گرايان از يك سو و اخوان المسلمين از سوي ديگر درباره تشكيل كميته تدوين قانون اساسي بروز كرد.

وي افزود : شوراي نظامي از اين اختلاف براي پيش انداختن عمر سليمان براي نامزدي رياست جمهوري استفاده كرد تا بتواند انقلاب مصر را مصادره و سرقت كند.

الجوجري تاكيد كرد : مخالفت قاطع شوراي نظامي با قانون کنار گذاشتن کسانی که در گذشته با رژیم مبارک همکاری داشته اند، بیانگر حمایت قاطع شورای نظامی از عمرسلیمان است؛ علاوه بر آن شوراي نظامي رسانه ها را براي حمايت از نامزدي عمر سليمان به كار گرفته و فعال كرده است.

الجوجری گفت: همه اینها نشان می دهد که نامزدی عمرسلیمان از قبل برنامه ریزی شده بود.

09/04-11:46



پربیننده ترین خبرها