رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی

ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است

ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 15:38

رئيس ستاد مشترک ارتش رژيم صهيونيستي مي‌گويد که به اين موضوع باور ندارد که ايران تصميم به ساخت بمب اتمي گرفته باشد، اين سخنان يک روز پس از سخنان ايهود باراک وزير جنگ اين رژيم در گفت‌وگو با راديوي اسرائيل ايراد مي‌شود که گفته بود «ايران هنوز تصميم به ساخت بمب اتمي نگرفته است».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ژنرال بینی گانتس در گفت‌وگو با روزنامه هاآرتص در حالی این سخنان را بر زبان رانده که بنیامین نتانیاهو پیش از این گفته بود تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی نتوانسته تاثیری بر اقتصاد ایران داشته باشد و این تحریم‌ها «تاثیر کافی بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته است.»

این ژنرال اسرائیلی که تا پیش از این بارها ایران را به حمله نظامی تهدید کرده بود، در این گفت‌وگو که امروز در این روزنامه منتشر شده، آورده است: ایران البته به نقطه دیگری نزدیک شده و آن هم اینکه هر گاه بخواهد، دست به این اقدام خواهد زد!

گانتس در ادامه گفته که ایران هنوز تصمیم نگرفته است که در راستای مرحله بعدی گام بر خواهد داشت یا خیر. وی تاکید کرد در صورتی که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اراده کند توانایی آن را دارد تا راستای دستیابی به بمب اتمی گام بردارد! اما قبل از آن باید تصمیم اتخاذ شود.

این ژنرال اسرائیلی با بیان اینکه تصمیم‌ گیرندگان ایرانی افراد به شدت عاقل و آگاهی هستند، گفت بعید به نظر می‌رسد که ایرانی‌ها تصمیم داشته باشند که گام بعدی را اجرا کنند.

البته گانتس نتوانست از زبان تهدید علیه ایران دست بردارد و بدون آنکه به خطرات هر گونه اقدام نظامی علیه ایران اشاره‌ای کند، بار دیگر از امکان حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت و اینکه وی به عنوان یک نظامی باید وظیفه خود را در این مورد اجرا کند!

کارشناسان مسایل نظامی و راهبردی می‌گویند سخن از حمله نظامی رژیم صهیونیستی بیشتر حرف است و چون خود آنها بهتر از هر کس دیگری به خطرات این اقدام واقف هستند هیچ‌گاه دست به چنین حماقتی نخواهند زد و در حال حاضر «استراتژی بلوف» را در پیش گرفته‌اند

در همین رابطه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم به رادیوی این رژیم گفت که ایران در حال حاضر تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است. ایهود باراک که امروز به سوالات خبرنگار این رادیو پاسخ می‌گفت در مورد تحریم‌ها علیه ایران نیز همان حرف‌های پیشین را زد که اروپایی‌ها و آمریکا می‌خواهند از این فرصت برای فشار بر ایران جهت دست کشیدن از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور استفاده کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها