امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر عراق در تهران:

تاکید بر همکاری پارلمانی دو کشور/ پیروزی مردم عراق علیه تروریست‌ها غرورآفرین است

تاکید بر همکاری پارلمانی دو کشور/ پیروزی مردم عراق علیه تروریست‌ها غرورآفرین است
دوشنبه 20 آذر 1396 - 22:46

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با سفیر عراق در تهران، پیروزی مردم این کشور علیه تروریست‌ها را غرورآفرین خواند.

العالم-ایران/سیاسی

راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در تهران امروز عصر (دوشنبه، 20 آذر) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار پیروزی نیروهای مسلح، دولت، مردم و مرجعیت دینی عراق علیه تروریسم را غرورآفرین خواند و ضمن تاکید بر روابط ممتاز دو کشور، از تلاش‌های ارزنده دولت و ملت عراق در حسن مهمان‌نوازی و برگزاری مراسم پرشکوه اربعین حسینی قدردانی کرد.

وی افزود: تلاش‌های سفیر جمهوری عراق در تهران در جهت توسعه و تحکیم مناسبات دوجانبه و همچنین اقدامات شبانه‌روزی سفیر در اعطای روادید به سیل مشتاقان ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی (ع) قابل تقدیر است و این اقدام مهم جز با عنایت اهل‌بیت علیهم السلام و همت عالی مقامات دولت عراق و مساعدت مجموعه تحت مدیریت جناب‌عالی و دستگاه‌های ذی‌ربط در دو کشور حاصل نمی‌شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با توجه به تحولات اخیر فلسطین و اظهارات نابخردانه رئیس جمهور امریکا درباره بیت‌المقدس، بر یکپارچگی و وحدت مسلمین جهان در موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: تصمیم دولت امریکا در شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی، از هیچ گونه اعتباری برخوردار نیست و قدس جزء جدایی‌ناپذیر فلسطین است و با این‌گونه اقدامات هویت قدس و مسجدالاقصی تغییری نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان همکاری‌های پارلمانی دو کشور را ستود و آن را حائز اهمیت خواند.

راجح صابر عبود الموسوی، سفیر جمهوری عراق در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری در عراق، گفت: در اوضاع پیچیده کنونی منطقه روابط ممتاز ایران و عراق حائز اهمیت است.

وی افزود: اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و عراق تقویت هرچه بیشتر روابط راهبردی دو کشور را رقم زده است.

راجح صابر عبود الموسوی با اشاره به برگزاری مراسم عظیم اربعین حسینی، گفت: با توجه به تاثیر بسزای این مراسم در همگرایی دو ملت و دو دولت عراق و ایران، نهایت تلاش و سعی خود را در هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم و رفع کاستی‌های احتمالی در آینده به کار خواهیم بست.

وی در پایان در خصوص برخی موضوعات منطقه‌ای، بین‌المللی و پارلمانی مواضع دولت عراق را تبیین کرد.

پربیننده ترین خبرها