قاهره: هدف از نشست اردن، بررسی پیامدهای تصمیمات ترامپ است

قاهره: هدف از نشست اردن، بررسی پیامدهای تصمیمات ترامپ است
جمعه 15 دی 1396 - 16:16

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیته ۶ جانبه درباره قدس در اردن برای بررسی بحران شهر قدس و مخالفت با هر گونه تصمیمات ناقض قوانین بین‌المللی است.

العالم- مصر

وزارت خارجه مصر امروز جمعه بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد که نشست اردن درباره قدس که قرار است فردا شنبه برگزار شود، نخستین نشست کمیته 6 جانبه درباره قدس است.

کمیته 6 جانبه وزارتی که اخیرا در نشست وزرای خارجه عرب با هدف ارزیابی مواضع و تعیین گام‌های بعدی برای دفاع از وضعیت قدس تشکیل شد، فردا شنبه نشستی را در اردن برگزار می‌کند و قرار است وزرای خارجه مصر، اردن، فلسطین، عربستان، مغرب و امارات به اضافه «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست شرکت کنند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که هدف از برگزاری این نشست پیگیری پیآمدهای مربوط به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر و نیز هماهنگی تلاش‌ها و تحرکات عربی برای حفظ وضعیت تاریخی و قانونی قدس است.

‌این در حالی است که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گذشته قانون موسوم به «قدس واحد یا یکپارچه» را در دور دوم و سوم تصویب کرد.

این قانون در حالی تصویب می‌شود که حزب لیکود (حزب حاکم رژیم صهیونیستی) پیش از این نیز پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به حاکمیت این رژیم بر تمام شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده در کرانه باختری و قدس (قدس شرقی و غربی) فرامی خواند و به عبارت دیگر این مناطق به مناطق تحت اشغال رژیم اسرائیل افزوده می‌شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها