امارات از جزایر کومور شناسنامه می خرد

امارات از جزایر کومور شناسنامه می خرد
جمعه 5 خرداد 1391 - 04:33

دولت امارات براي حل مشکل افراد بدون هويت و کساني که تابعيت آنها سلب شده از جزاير کومور شناسنامه مي خرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه لوموند فرانسه در خبری نوشت، مسئولان جزایر کومور که به شدت نیازمند کمکهای مالی هستند، با فروش شناسنامه و تابعیت به کشورهای دنیا و بویژه کشورهای عربی تلاش می کنند بحران اقتصادی خود را جبران کنند.

الوطن به نقل از لوموند نوشت: کشورهای عربی با این اقدام کومور، یک راه حل "اداری" برای مشکل ده ها هزار شهروند بدون هویتی که در این کشورها بعنوان شهروندان درجه دو و با نام "بدون" شناخته می شوند یافته اند .. این افراد با توجه به قوانین کشورهای عربی نمی توانند هیچگاه تابعیت این کشورها را به دست آورند.

"عبدالله سامبی" رییس جزایر کومور  در سال 2008 توانست موافقت پارلمان کشورش را برای اعطای حق "شهروندی اقتصادی" کسب کند.

الوطن به نقل از یک وزیر در جزایر کومور نوشت، از شرایط کسب این تابعیت، هر داوطلب باید دو هزار یورو به کومور بپردازد و متعهد شود که برای توسعه اقتصاد این جزایر تلاش کند.

این وزیر درباره دستاوردهای جزایر کومور از این طرح تأکید کرد که کشورش قراردادی را با امارات امضا کرده که به موجب آن امارات متعهد شده تا در کوتاه مدت 200 میلیون دلار به کومور بپردازد .. مبلغی که 40 درصد درآمد این کشور به شمار می آید .. همچنین پیش بینی می شود که دولت کویت نیز پس از امارات به چنین اقدامی دست بزند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها