حزب الله:

گروههاي لبناني ازاظهارات تحريك آميز بپرهيزند

گروههاي لبناني ازاظهارات تحريك آميز بپرهيزند
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 06:53

بيروت (العالم) ـ رئيس مركز مطالعات و اطلاع رساني خاورميانه در لبنان تاكيد كرد: دبيركل حزب الله لبنان در سخنراني خود به مناسبت سالگرد آزادسازي جنوب لبنان خواستار بازگشت به ميز گفت وگو شد و هشدار داد اظهارات تحريك آميز همه را وادار به پرداخت بهاي آن خواهد كرد.

ناصر قنديل روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار اميدواري كرد كه سخنراني روز جمعه سيد حسن نصرالله منجر به بازگشت گروه هاي لبناني به ميز گفت وگو و متقاعد كردن گروه هاي ذيربط به اين موضوع شود كه اظهارات تحريك آميز هيچ كس را از پرداخت بها و خسارت مصون نخواهد گذاشت و ويراني را براي لبنان و لبناني ها در پي خواهد داشت شود.

وي افزود: برخورداري يكي از طرفها از عقلانيت و بصيرت كافي نيست تا بتواند آنرا از خطر فتنه در امان نگه دارد.

رئيس مركز مطالعات و اطلاع رساني خاورميانه در لبنان گفت: حوادث جاري در كشور و وقوع درگيري ها، نقشه اي است كه لبنان را هدف قرار داده است.

قنديل ادامه داد: بايد بين فتنه كه در نتيجه فرو افتادن اعتبار داخلي صورت مي گيرد و ناتواني در كنترل مردم به علت اظهارات و سخنراني هاي تحريك آميز همانگونه كه سيد حسن نصرالله در سخنراني خود به تفصيل بيان كرد، فرق قائل شد.

وي خاطرنشان كرد: سيد حسن نصرالله هشدار داد كه تشديد لهجه سخنرانيها و بيان اظهارات تحريك آميز كار را به جايي مي رساند كه رهبران نمي توانند مردم را كنترل كنند.

رئيس مركز مطالعات و اطلاع رساني خاورميانه در لبنان گفت: به نظر من بزرگترين خطر و تهديد از ناحيه بن بستي نشات مي گيرد كه رويارويي كنوني در سوريه بين نظام اين كشور و كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس به آن رسيده اند.

وي افزود: به نظر مي رسد آمريكا و غرب از بازي رويارويي در سوريه در چارچوب تفاهم با روسيه و ايران خارج شده اند.

قنديل اظهار داشت: به نظر مي رسد "تب خليج فارس" به بن بست رسيده و بر منطقه شمال لبنان سايه افكنده است تا جايگزين منطقه حائلي باشد كه تركيه از آن خارج شده است.

وي گفت: وجود بستر مناسب، ايجاد تنش در شمال لبنان را چه از طريق گروه هاي سلفي كه از ليبي، تونس و غيره وارد شده اند و چه از طريق نيروهاي محلي وابسته به جريان المستقبل به رهبري سعد حريري، فراهم كرده است.

AM - 26 - 18:57

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها