تحلیل گر لبنانی مطرح کرد :

ورشكستگي سياسي عربستان در قبال سوريه

ورشكستگي سياسي عربستان در قبال سوريه
پنج‌شنبه 11 خرداد 1391 - 09:55

مفسر سياسي لبنان ، سعوديها را به جذب افراد براي اجراي عمليات انتحاري و اعزام آنها به سوريه براي كشتار شهروندان اين كشور متهم كرد

"خالد الرواس" روز پنجشنبه به شبكه خبري العالم گفت اين اقدام عربستان از ورشكستگي سياسي رياض در قبال سوريه حكايت دارد .
اين نويسنده و تحليلگر لبناني از سازمانها و نهادهاي بين المللي خواست مانع از اين اقدام عربستان شوند.
پايگاه اينترنتي تصاويري  را از يكي از هتلهاي شهر جده درصفحه هاي خود قرار داده اند كه در آنها به طور علني افراد را در قبال پرداخت پولهاي هنگفت ، براي منفجر كردن كمربند انفجاري در سوريه جذب مي كنند.
خالد الرواس افزود ، همين كه رياض به طور رسمي با اعزام عاملان عمليات انتحاري از خاك عربستان به سوريه موافقت كرده بدان معني  است كه درصدد جلوگيري از كشتار كودكان ، زنان و سالخوردگان در سوريه نيست.
به گفته اين نويسنده لبناني وظيفه عاملان عمليات تروريستي مشخص است و اين افراد وظيفه اي جز دامن زدن به اغتشاشات، بي ثباتي و كشتار و تخريب در سوريه وظيفه ديگري ندارند.
الرواس تاكيد كرد ، اين اقدام حرام و غير قابل توجيه است و سازمان هاي مدافع حقوق بشر نبايد اجازه دهند كه چنين كشورهايي  جان شهروندان بي دفاع را در معرض تهديد قرار دهند.
اين نويسنده لبناني افزود ، جامعه بين الملل قبل از آنكه دمشق را به ارتكاب جنايت در منطقه حوله متهم كند ، بايد توجه داشته باشد كه عربستان مسوول كشتار كودكان و زنان در سوريه است.
الرواس ، سعوديها را به سوء استفاده از فقر و تنگدستي مردم و جذب آنان براي اعزام به سوريه و اجراي عمليات تروريستي دراين كشور متهم كرد و گفت عربستان به سبب خصومتي كه با دمشق دارد ، نمي تواند عمق انحطاط سياسي خود را درك كند.

پربیننده ترین خبرها