هشدار سیاستمداران مصری درباره خطر "شفیق"

هشدار سیاستمداران مصری درباره خطر
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:32

سياستمداران مصري حضور "احمد شفيق" آخرين نخست وزير حسني مبارک ديکتاتور مخلوع در انتخابات رياست جمهوري را به هدف از بين بردن انقلاب دانسته و تأکيد کردند، : شفيق به علت دست داشتن در قتل انقلابيون و فساد بايد محاكمه شود .

"حسين حموده" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه العالم، احمد شفيق را مسئول درگيري هاي روز دوم فوريه 2011 ميدان التحرير قاهره دانست و گفت: هیچ کس منكر روابط نزديك شفیق با حسني مبارك ديكتاتور مخلوع نيست .

"محمد ممدوح" سخنگوي ائتلاف انقلابيون مصر نیز به خبرنگار العالم گفت : نامزد شدن مهره رژيم مبارک در انتخابات غيرقانوني است، و شفیق به دنبال از بين بردن انقلاب است.

ممدوح خاطرنشان کرد: اتهامات و شكايات مختلفي از يك و نيم سال قبل عليه احمد شفيق به دستگاه قضایي ارائه شده است، و وي بايد محاكمه شود.

 احمد شفيق آخرين نخست وزير رژيم حسني مبارك، در دور دوم انتخابات رياست جمهوري با محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين رقابت مي كند .

احمد شفيق سال 1991 به رياست ستاد نيروي هوائي و سال 1996 به فرماندهي نيروي هوائي منصوب شد و سال 2002 وزير هواپيمائي كشوري شد.

این درحالی است که پرونده ای علیه شفیق به علت دست داشتن در قتل تظاهرکنندگان دردوران نخست وزیری، و حمله اوباش شترسوار به تظاهرکنندگان در میدان التحریر قاهره، مطرح شده است.

احمد شفیق امروز با خودداری از حضور در دادگاه برای پاسخ به اتهاماتش، درخواست کرد  پس از انتخابات ریاست جمهوری به این مسأله رسیدگی شود.

11-11:34



پربیننده ترین خبرها