پیروزی نامزد اخوان در انتخابات خارج از مصر

پیروزی نامزد اخوان در انتخابات خارج از مصر
يکشنبه 21 خرداد 1391 - 14:37

"محمد مرسي" نامزد گروه اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري توانست بيشترين آراي مصري هاي مقيم خارج از اين کشور را به دست آورد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نتایج شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در خارج از مصر تا این لحظه حاکی است، محمد مرسی توانسته است در این انتخابات بویژه در کشورهای عربی بر رقیب خود "احمد شفیق" پیروز شود.

پایگاه ایلاف نوشت: بر اساس آمار اعلام شده وزارت امور خارجه مصر، 310 هزار مصری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

براساس این گزارش، با شمارش آرای مصری ها در 37 کشور، محمد مرسی 63درصد آرای شمارش شده را به دست آورده است. در مقابل احمد شفیق فقط 37 درصد آرای مصری های مقیم خارج را کسب کرده است.

"عمرو رشدی" سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای تأکید کرد: نتایج شبه نهایی شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در خارج از مصر، بیانگر استقبال بی سابقه شهروندان از انتخابات است. در این میان سفارت مصر با مشارکت 92 هزار و دویست پنجاه و پنج نفر، بیشترین شرکت کننده را ثبت کرده است. پس از آن، کویت با 54 هزار و پانصد و سی نفر، جده 54 هزار و چهل و هفت نفر، دبی 17 هزار و چهارصد و سه نفر، دوحه 17 هزار و سیصد و دو نفر، ابوظبی 15 هزار و هفتصد و چهل و پنج نفر، مسقط 5 هزار و سیصد و چهل و سه نفر در رده های بعدی از نظر شمار شرکت کنندگان در انتخابات قرار گرفته اند.

با این حال احمد شفیق در چند کشور اروپایی توانست آرای بیشتری نسبت به مرسی کسب کند.

نشانه های پیروزی

"طارق حسین" عضو ستاد انتخاباتی محمد مرسی نتایج انتخابات دور دوم در خارج از مصر را نخستین نشانه های پیروزی در این انتخابات توصیف کرد و گفت: این نتایج نشان می دهد که مصری های مقیم خارج از کشور بر تغییر پافشاری می کنند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها