انتقاد نیویورک تایمز از سیاست تهاجمی ترامپ در حمایت از سفید پوستان

انتقاد نیویورک تایمز از سیاست تهاجمی ترامپ در حمایت از سفید پوستان
جمعه 27 بهمن 1396 - 16:04

یک روزنامه آمریکایی سیاست‌های تبعیض آمیز مهاجرتی ترامپ و تلاش گسترده کاخ سفید برای مهندسی جمعیت و غالب کردن نژاد سفید در میان آمریکایی‌ها را محکوم به شکست توصیف کرد.

العالم ـ آمریکا

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که کاخ سفید تحت ریاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا جسورانه در تلاش است تا جمعیت این کشور را بار دیگر به نژاد سفید پوستان تبدیل کند و این همان حقیقتی است که دموکرات های آمریکایی به دلیل نگرانی از تاثیر آن روی پیامدهای انتخاباتی حزب خود در باز پس گیری اکثریت کرسی های کنگره می ترسند درباره آن حرفی بزنند.

دموکرات های کنگره آمریکا با وجود داشتن اهرم فشار لازم برای گرفتن رای مورد نیاز در تائید لایحه تابعیت برای مهاجران موسوم به «رویاپردازان» از این اعمال نفوذ صرف نظر کردند آن هم به این دلیل که ارزیابی آنها این بود رای دهندگان سفید پوست در انتخابات آتی کنگره، حمایت دموکرات ها از حقوق مهاجران را تلافی خواهند کرد و به این ترتیب، چشم انداز بازپس گیری کرسی های کنگره توسط دموکرات ها به مخاطره خواهد افتاد.

این روزنامه با اشاره به اینکه سرعت تهاجمی دولت ترامپ در اخراج مهاجران رنگین پوست و همچنین حذف برنامه مهاجرتی موسوم به «DACA» در حفاظت از کودکان مهاجران و وجود طرح های ضد مهاجرتی دولت فعلی آمریکا که همگی تاثیری غیر قابل انکار در کاهش تنوع سریع نژادی جمعیت آمریکا خواهند داشت، نوشت با وجود تلاش های گسترده ترامپ جهت مهندسی نژاد جمعیت آمریکا، تعداد کمی از مقامات دموکراتیک خشم خود را در واکنش به این اقدامات کاخ سفید ابراز می کنند.

سیاست های تبعیض آمیز ترامپ در حمایت از سفید پوستان به خصوص در زمینه سیاست های مهاجرتی، طرفداران زیادی دارد و می توان گفت که حمایت ترامپ از سفید پوستان، از همان آغاز فعالیت ستاد انتخاباتی او در سال 2015 میلادی و تاکیدش بر ساخت دیوار مرزی با مکزیک و دیپورت مهاجران رنگین پوست از آمریکا و بدنام کردن کشورهای آفریقایی و هائیتی، کاملا مشخص بود.

بر این اساس، جای تعجبی ندارد که سیاست های مهاجرتی ترامپ باعث کاهش تعداد افراد رنگین پوستی خواهد شد که قصد ورود به آمریکا را دارند و ترامپ درصدد است که از طریق اعمال محدودیت های مهاجرتی به آمریکا،‌ زمان تبدیل نژاد سفید پوستان به جمعیت اقلیت در میان مردم آمریکا را به تاخیر بیندازد.

به گزارش تسنیم، این روزنامه با تاکید بر اینکه تلاش ترامپ برای غالب کردن نژاد سفید پوست در آمریکا محکوم به شکست است،‌ نوشت وقوع یک انقلاب آماری در آمریکا در حال حاضر در مسیری غیر قابل برگشت قرار گرفته است و نیروی محرکه ای که در تبدیل جمعیت آمریکا به رنگین پوستان دخیل است، دیگر صرفا بحث مهاجرت نیست بلکه موضوع تولد و میزان مرگ و میر سفید پوستان نیز مطرح است.

در حال حاضر اکثریت نوزادانی که در آمریکا متولد می شوند رنگین پوست و اکثریت کسانی که در حال مرگند سفید پوستان هستند.

با توجه به اینکه سفید پوستان آمریکایی در حال حاضر اقلیتی با فرزندانی زیر 5 سال سن دارند، بنابراین، اگر اعمال تمام قوانین و محدودیت های مهاجرتی مورد حمایت ترامپ در آمریکا نهایی شود نیز این کشور همچنان به سرعت در مسیر تبدیل به یک کشور چند نژادی جدید حرکت می کند.

نیویورک تایمز افزود که دموکرات ها با درک این حقیقت بهتر است شجاعت و اعتماد به نفس لازم برای مقابله با سیاست های نژادپرستانه ترامپ را به دست بیاورند زیرا چنین امری نه تنها از نظر اخلاقی درست است بلکه حزب دموکرات را در جایگاه درست تاریخ آمریکا قرار خواهد داد.

این گزارش در شرایطی منتشر شده است که در حال حاضر با حکم دیوان عالی آمریکا، سومین فرمان مهاجرتی و نژادپرستانه ترامپ در حال اجرا است و اجرای 2 فرمان قبلی او به دلیل عدم تطابق با قوانین، توسط دادگاه های فدرال آمریکا لغو شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها