گفتگوهاي رييسان جمهوري دوسودان مثبت بود

 گفتگوهاي رييسان جمهوري دوسودان مثبت بود
يکشنبه 25 تير 1391 - 14:52

رييس كميسيون امور خارجه مجلس سودان، گفت و گوهاي رييس جمهور سودان و سودان جنوبي در آديس آبابا ،پايتخت اتيوپي، را مثبت ارزيابي و تاكيد كرد كه اين گفت و گوها به حل و فصل مشكلات دو طرف منتهي خواهد شد.

رهبران سودان و سودان جنوبي كه كشورهايشان در آستانه يك جنگ تمام عيار قرار داشتند براي انجام نخستين مذاكرات خصوصي خود از زمان بروز درگيري بين دو كشور با يكديگر ملاقات كردند.
  
عمر البشير رييس جمهوري سودان و "سالوا كر" همتاي وي اواخر شنبه شب در يك هتل در اتيوپي با هم ملاقات كرده و با يكديگر دست دادند.

"محمد الحسن الامين" روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت داشت: گفت و گوهاي آديس آبابا به توافق هر چه بيشتر درباره مسائل حل نشده ميان دو كشور سودان و جنوب سودان منجر خواهد شد كه در راس آن ها مساله مرزها و تعيين مناطق مورد توافق و مناطق مورد اختلاف قرار دارد.

رييس كميسيون امور خارجه مجلس سودان گفت: علاوه بر اين براي حل مشكل منطقه "ابين" بر اساس توافقنامه صلح نيز راهكاري پايه ريزي خواهد شد.

وي با اشاره به اين ديدار از وجود زمينه هايي سخن گفت كه دستيابي به نتايج قطعي در اين ديدار را به ضرورتي اجتناب ناپذير تبديل مي كند كه از ميان آن ها به فشارهاي خارجي بر دولت سودان جنوبي و فشارهاي اقتصادي ناشي از قطع صادرات نفت اشاره كرد.

رييس كميسيون امور خارجه مجلس سودان در ادامه تاكيد كرد كه دولت خارطوم درصدد دشمني مداوم با دولت جوبا نيست به ويژه كه شرايط به گونه اي است كه بهتر است دو كشور به ويژه در اين مرحله ، روابطي دوستانه و نزديك با يكديگر برقرار كنند.

 الامين گفت: در شرايط كنوني دستيابي به اصول مشخص براي حل مشكلات حل موجود ميان دو كشور ضروري است.

وي در باره بازتاب ديدار البشير و سلواكر در ميان مردم سودان خاطرنشان كرد: اين ديدار تاثير چنداني بر مردم سودان نگذاشت، زيرا هنوز مراحل ابتدايي ديدار است و چيزي مشخص نيست.

رييس كميسيون امور خارجه مجلس سودان درباره برخي اقدامات مخالفان دولت در برخي مناطق جدا شده افزود: از نظر ما اين گونه اقدامات نمي تواند همراهي مردم را سبب شود. در واقع مردم با مخالفان نظام همراهي نمي كنند.

15-11:53

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها