هشدار به انقلابی جدید در تونس

هشدار به انقلابی جدید در تونس
جمعه 6 مرداد 1391 - 14:20

سخنراني اخير "منصف المرزوقي" رييس جمهوري تونس به مناسبت پنجاه و پنجمين سالگرد اعلام جمهوري در اين کشور در جمع نمايندگان مجلس موسسان واكنش هاي مختلفي در پي داشت و برخي نسبت به آغاز انقلاب مردمي جديد هشدار دادند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم،در تونس عده اي آن را از نشانه دمكراسي دانستند اما شماري ديگر، گفتند كه حزب حاكم النهضه مي خواهد چهره هاي سرشناس رژيم سابق را به حكومت بازگرداند. 

"سعيد الخرشوفي" عضو مجلس موسسان تونس به شبكه خبري العالم، گفت: اختلاف ميان حكومت و ساير نهادها ادامه دارد، اما آنچه مايه نگراني است، كشيده شدن اختلافات به رياست جمهوري است كه همه طرفهاي مخالف را در زير سايه خود داشت.

"الجديدي السبوعي" نماينده حزب "العريضه الشعبيه" نیز در مجلس، گفت:چنين امري به معناي افزايش درگيري و تنش ميان قواي سه گانه است؛ به ويژه كه المرزوقي مخالفت خود را با نظام حكومت پارلماني پيشنهادي از سوي جنبش النهضه مورد تاكيد قرار داد اما دولت كوشيد به مردم اطمينان دهد كه به 20 مارس 2013 به عنوان زمان برگزاري انتخابات آتي پايبند است.

"نورالدين العرباوي" عضو دفتر سياسي النهضه، گفت: ما اختلافات را پنهان نمي كنيم چون معتقديم نشان دهنده تعددگرابودن حكومت است و سيستم كشور تك حزبي نيست، لذا سخن از اختلاف نظر را مثبت و نشانه تنوع واقعي در حكومت مي دانيم.

گرچه سخن درباره انقلاب دوم در تونس مبالغه آميز است، اما از نظر تونسي ها، التزام به موعد پايان تدوين قانون اساسي و برگزاري انتخابات امري مهم است؛ علاوه بر آنكه تونسی ها همچنان نسبت به بازگشت شخصيتهاي رژيم سابق به قدرت به ويژه با توجه به سخنان المرزوقي نگرانند.   

27 - 01:56

 



پربیننده ترین خبرها