سرکوب شهروندان عربستانی ادامه دارد

سرکوب شهروندان عربستانی ادامه دارد
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 07:07

مركز عربي اطلاعات حقوق بشر ادامه بازداشت فعالان و سركوب تظاهركنندگان عربستاني را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مركز عربي اطلاعات حقوق بشر در بیانیه ای با اشاره به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز پنج شنبه گذشته شهروندان در قطیف برای درخواست آزادی بازداشت شدگان، و سرکوب خشونت آمیز این تظاهرات تأکید کرد: نيروهاي امنيتي سعودی تظاهركنندگان را كه با هدف مطالبه آزادي برخي از زندانيان در بند در اين كشور به صورت مسالمت آمیز تجمع كرده بودند به شدت سركوب كردند.

این مرکز افزود: در جریان این تظاهرات نيروهاي امنيتي و زره پوش ها تظاهركنندگان را به محاصره خود درآورده و با شلیک  گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي و تير جنگي، آنها را متفرق کردند.

مرکز عربی اطلاعات حقوق بشر با اشاره به مجروح شدن شماري از جوانان عربستاني، خاطرنشان کرد: نيروهاي مذكور تعداد زيادي از تظاهر كنندگان از جمله محمد شاخوري فعال حقوقي را  پس از هدف قرار دادن آنها با گلوله دستگير كردند.

نيروهاي امنيتي سعودی، همچنين با حمله به منازل برخي از شهروندان؛ بدون داشتن مجوز به بهانه جستجو به دنبال افراد تحت تعقیب، خانه ها را بازرسی کرده و شماري از جوانان را بدون هیچ اتهامی بازداشت كردند.

از یک ماه گذشته و به دنبال بازداشت خشونت آمیز شيخ نمر باقر النمر روحاني سرشناس عربستاني، منطقه شرق اين كشور و به ويژه قطيف همچنان شاهد اعتراضات گسترده مردمي است. تظاهركنندكان خواستار تغییرات اجتماعي و سياسي و پايان دادن به حمله به شهروندان شيعه در اين منطقه و آزادي زندانيان سياسي هستند.

مركز عربي اطلاعات حقوق بشر از رژیم آل سعود درخواست كرد تا زندانيان سياسي را هر چه سريع تر آزاد كرده و حقوق آنها را به رسميت بشناسد و به حق آزادي بيان و تظاهرات مسالمت آميز شهروندان احترام بگذارد.

پربیننده ترین خبرها