نقش بر آب شدن اميدهاي غرب در حلب سوریه

نقش بر آب شدن اميدهاي غرب در حلب سوریه
يکشنبه 8 مرداد 1391 - 09:11

دمشق (العالم) - عضو كميته مركزي حزب كمونيست سوريه با اشاره به اقدامات قاطع دولت در زمينه پاكسازي تروريستها گفت: شهر حلب مكاني است كه آخرين اميدهاي غرب و گروه هاي متجاوز به سوريه درآن نقش برآب مي شود.

"اسامه الماغوط" يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: گروه هاي مسلح و كشورهاي حامي آنها اميد داشتند كه شهرهاي دمشق و حلب در حملات مسلحانه اخير ساقط شود اما سوريه توانست ضربه اي را كه با انفجار ساختمان شوراي امنيت ملي دردمشق صورت گرفت، مهار و پس از آن اقدام به پاكسازي دمشق كند.

الماغوط گفت: دولت سوريه اكنون با تمام قوا به پاكسازي شهر حلب مشغول است شهري كه از نظر اقتصادي و سياسي بسيار مهم است، و با اين اقدام همه اميدهاي تروريست ها و كشورهاي متعرض به سوريه را نقش بر آب خواهد كرد.

وي افزود: ما اطلاعات موثقي درباره تحركات موجود در داخل شهر حلب داريم و اين اطلاعات حاكي از آن است كه حلب در دست عناصر مسلح نيست و عناصر مسلحي كه در دمشق شكست خوردند، اكنون همه توان خود را در شهر حلب متمركز كرده و تلاش مي كنند تا از تركيه كه از نظر جغرافيايي به حلب نزديك است، كمك بگيرند.

آمريكا،تركيه و انگليس جنگ با سوريه را رهبري مي كنند

عضو كميته مركزي حزب كمونيست سوريه ادامه داد: آنچه مشخص است اين كه تركيه، انگليس، آمريكا و دبيركل سازمان ملل متحد و برخي طرف هاي ديگر، جنگ عليه سوريه را رهبري مي كنند.

وي گفت: هدف آنان ضربه زدن به نقش سوريه در حمايت از مقاومت، مخالفت دمشق با امپرياليسم و حمايت از گروه هاي مقاومت در منطقه است.

الماغوط در ادامه خاطرنشان كرد: گروه هاي مسلح كه تحت حمايت هاي مالي از سوي كشورهاي حوزه خليج فارس قرار دارند، بعد از گذشت زمان و رو به وخامت نهادن اوضاع اقتصادي خود، ديگر قادر به وارد شدن به جنگ با سوريه نيستند از اين رو مي خواهند كه به شيوه اي ديگر به سوريه ضربه بزنند.

تهديد سوريه از سوي تركيه متاثر مواضع اسراييل

وي درباره موضع تركيه مبني بر تهديد به دخالت در سوريه به بهانه مبارزه با شورشيان كرد و ايجاد منطقه امن در اين كشور گفت: رجب طيب اردوغان و داوود اوغلو نخست وزير و وزير خارجه تركيه، تحت تاثير مجامع صهيونيستي قرار گرفته اند و مي خواهند كه اوضاع در سوريه را به سمت جنگ سوق دهند اما موانعي دراين زمينه وجود دارد كه يكي از آن ها خود ارتش تركيه است كه نمي خواهد در معرض حملات باشد و متحمل خسارت شود.

عضو كميته مركزي حزب كمونيست سوريه همچنين با اشاره به مشكلات داخلي تركيه در زمينه هاي اقتصادي و سياسي و موضوع سركوب كردها و چپ گرايان خاطرنشان كرد: با توجه به اين مشكلات صحبت از گشايش جبهه جنگ با سوريه صرفا" با هدف اعمال فشار بر دمشق صورت مي گيرد.

الماغوط در باره موضع روسيه گفت: روسيه مي داند كه حملات عليه سوريه از واشنگتن نشات گرفته و قطر و آنكارا و برخي پايتخت هاي اروپايي نيز درآن نقش دارند.

وي خاطرنشان كرد: روسيه منافع خاص خود را در منطقه دارد كه با منافع آمريكا و اروپا درتضاد است و غرب نيز اساسا" منافع سياسي و اقتصادي خود را در چندين منطقه هدف قرار داده است كه سوريه يكي از اين مناطق است.

الماغوط افزود: روس ها مي دانند كه در برابر غرب چگونه با اين قضيه برخورد كنند و ما هم در سوريه مي دانيم كه چگونه از وطن خود دفاع كنيم.

28-23:17 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها