هشدار آلمان درباره افول روابط آمریکا و اروپا با توجه به سیاست‌های واشنگتن

هشدار آلمان درباره افول روابط آمریکا و اروپا با توجه به سیاست‌های واشنگتن
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 11:32

رئیس‌جمهور آلمان ضمن انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا و تاثیر منفی که رویکرد وی در روابط آمریکا با اروپا دارد از اقدام سران آلمان و فرانسه در پرداختن به توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.

العالم _ اروپا

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان درباره افول روابط میان آمریکا و اروپا با توجه به سیاست‌های آمریکا هشدار داد.

وی در این مورد به شبکه خبری ARD گفت: «روابط ترانس آتلانتیک در مرحله تغییر نگران‌کننده‌ای قرار دارد. این موضوع به دلیل دولت آمریکاست که همه‌چیز را برای خود می‌خواهد.»

موضع‌گیری اشتاین‌مایر با توجه به اختلافات میان اروپا و آمریکاست که درباره پاره‌ای از مسایل در زمینه مسایل مربوط به بازرگانی، دفاعی و توافق هسته‌ای ایران شدت گرفته است.

اشتاین‌مایر گفت: «اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم،من واقعا درباره تحولات روابط فراآتلانتیک نگران هستم. نه فقط به دلیل رئیس‌جمهوری که توئیت‌های آزاردهنده می‌فرستد بلکه به دلیل تغییری که هم‌اکنون در دولت جدید آمریکا رخ می‌دهد و دیگر ما را به عنوان بخشی از جامعه جهانی نمی‌بیند؛ آنهم جایی که ما با هم کار می‌کنیم و در جهانی که در آن هر کسی باید بتواند راه خود را پیدا کند.»

اشتاین‌مایر گفت که هم «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و هم «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه کار درستی کردند که به برخی از مسایل مشترک اروپایی اشاره کردند و این مسایل فقط موضوع بازرگانی را شامل نمی شود بلکه به مسئله توافق هسته‌ای با ایران هم در جریان سفر به واشنگتن پرداختند.

این مقام آلمانی که پیشتر در سمت وزیر خارجه کشورش فعالیت داشت به صحبت «جان کری» همتای پیشین آمریکایی خود اشاره کرد که گفت: «ما باید روشن کنیم که با این اقدام احتمالا از وقوع جنگ جلوگیری کردیم.»

اشتاین‌مایر همچنین گفت که باید این جمله به خاطر داشت چرا که اگر توافق از بین برود، غرب آسیا بحرانی خواهد شد و منطقه نمی‌تواند بحران دیگری را تحمل کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها