عضو برجسته حماس:

تهدید سربازان مصری برای خروج از سینا

تهدید سربازان مصری برای خروج از سینا
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:57

غزه (العالم)- عضو برجسته جنبش حماس، با اشاره به شمار اندك سربازان مصري در سينا - طبق توافقنامه كمپ ديويد- قتل اين سربازان و وادار كردن آن ها به ترك اين منطقه را تهديد آميز خواند.

محمد الكتري روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، حمله به سربازان مصري در سينا را جنايتي زشت توصيف كرد كه به نفع مساله فلسطين نيست.

 الكتري اظهار داشت: مسئولان ذيربط هيچ دليلي در اختيار ندارند كه نشان دهد دراين جنايت تاسفبار و زشت نفعي براي كسي در غزه وجود دارد.

وي يادآور شد كه قتل سربازان مصري هيچ كمكي به مساله فلسطين نمي كند.

الكتري از طرف مصري خواست امنيت سينا و وضعيت اقتصادي ساكنانش را مورد توجه قرار دهد تا طرف هاي داخلي يا بين المللي عواطف مردمان اين شبه جزيره به بازي نگيرند.

اين عضو برجسته حماس با اشاره به نارضايتي رژيم صهيونيستي از گشوده شدن گذرگاه رفح ميان مصر و نوار غزه، هدف از جنايت مزبور را نابودي روحيه ارتش مصر و تهديد امنيت و اقتصاد مصر و فلسطين دانست.

الكتري افزود: رژيم اشغالگر از اظهارات اخير مسئولان فلسطيني (در غزه) و مصر درباره اعطاي سوخت و برق به غزه ناراضي بود.

به گفته وي ايجاد منطقه آزاد تجاري ميان غزه و مصر مي تواند بار برخي مشكلات اقتصادي را از دوش طرف مصري - در سينا و نيز از دوش مردم غزه بردارد و ارتباط (وابستگي) اقتصادي غزه را به رژيم اشغالگر كاهش دهد.

او با اشاره به كشته نشدن هيچ سرباز يا گردشگر اسرائيلي در اين حمله گفت: قتل سربازان مصري كمي بعد از مطالبه مصر از رژيم صهيونيستي براي تخليه سينا صورت گرفت.

عضو برجسته حماس درباره انگيزه هاي عاملين حمله نيز خاطرنشان كرد: ممكن است اين حمله كه هيچ خدمتي به مساله فلسطين واسلام و مسلمانان نمي كند از ناداني مطلق برخي نشات گرفته باشد و همه بايد بر وحدت امت (اسلامي) در برابر حملات آمريكايي ـ صهيونيستي پافشاري كنند.
MKH-6-11:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها