به دنبال وقايع خونين منطقه سينا صورت گرفت

افزایش درخواستها برای لغو پیمان کمپ دیوید درمصر

افزایش درخواستها برای لغو پیمان کمپ دیوید درمصر
پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 - 03:36

قاهره (العالم )– به دنبال رويدادهاي خونين منطقه سينا، موج گسترده اي از درخواست ها براي لغو پيمان كمپ ديويد يا اصلاح آن به منظور تامين امنيت شبه جزيره سينا به راه افتاده است.

به گزارش پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم،مصري ها اين پيمان را عامل اساسي حملات مكرر اسراييل و تروريست ها  به مصر و كشورهاي عرب همجوار مي دانند.

مصري ها عقيده دارند كه راه حل اين مسئله ،اصلاح پيمان كمپ ديويد به عنوان نخستين گام و تقويت سيطره مصر بر شبه جزيره سينا از طريق حضورنظامي چشمگير نيروهاي مصري درمنطقه مرزي موسوم به منطقه"ج" است.

از سوي ديگر برخي شخصيت هاي سياسي در باره تلاش هاي مشكوك براي ايجاد تنش در روابط بين مصر و "مقاومت اسلامي" در غزه هشدار  دادند.

"محمود كريم"نخستين سفير مصر در فلسطين در گفت و گو با العالم با تاكيد بر حسن روابط بين دولت جديد مصر و دولت فلسطين در غزه گفت: نبايد از رويدادهاي منطقه سينا براي ايجاد شكاف بين ملت هاي فلسطين و مصر ،استفاده شود.

"حسين حموده" كارشناس امور اسراييل در گفت و گو با العالم، حادثه منطقه (ج) درصحراي سينا را تاكيدي بر ضرورت استقرار نيروهاي مصري در اين منطقه دانست.

وي خاطرنشان كرد: سيستم امنيتي بدون استقرار نيروهاي نظامي به تنهايي در اين منطقه كوهستاني كافي نيست.

بر اساس اين گزارش به نظر مي رسد كه به دنبال كشته شدن سربازان مصري موجي از نارضايتي عمومي مصر را فرابگيرد و مسئوولان اين كشور مجبور شوند به راه حلي واقعي و متفاوت از راه حل هاي توهمي رژيم سابق حسني مبارك براي منطقه سينا بينديشند.
tt-8-16:00


دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها