"میشل سماحه" به علت حمایت از مقاومت مجازات می شود

جمعه 20 مرداد 1391 - 15:25

خانواده "ميشل سماحه" وزير سابق اطلاع رساني لبنان علت بازداشت و مجازات وي را مواضع او در حمايت از سوريه و مقاومت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بازجويي از ميشل سماحه وزير و نماينده مجلس سابق لبنان در دستگاه اطلاعات همچنان ادامه دارد و اين مساله افزايش تنش در عرصه سياسي را سبب شده است.

قوه قضاييه لبنان هنوز اتهام اين وزير لبناني را اعلام نكرده است اما نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان علت اين مساله را امنيتي اعلام كرده است.

خانواده سماحه ادعا مي كنند كه او به سبب مواضعي كه در حمايت از سوريه و مقاومت اتخاذ كرده است ، مجازات مي شود.

"گلاديس سماحه" همسر ميشل سماحه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نیروهای امنیتی در را شكستند و با سلاح وارد منزل شدند و به بازرسي خانه پرداختند. شيوه حمله آنها به گونه اي بود كه گويي به جبهه جنگ آمده اند نه براي بازداشت يك شهروند در بسترش.

وي افزود: اگر با اين كارها به دنبال محاكمه انديشه هاي مردم هستند بايد بدانند كه نمي توانند انديشه ها و باور ما را تغيير دهند.

وزير كشور و وزير دادگستري لبنان از بازداشت سماحه اظهار بي اطلاعي كرده اند و دستگاه اطلاعات به عنوان منشا همه جزئيات این مسئله  شناخته شده است.

در اين ميان حرف و حديث ها درباره اتهام احتمالي سماحه متفاوت است. اما هيچ يك از اتهامات مطرح شده هنوز از سوی مراجع رمسی تایید نشده است.

"ريچارد رياشي" وكيل لبناني گفت شيوه بازداشت این وزير سابق لبنان موجب خشم مردم شده است زيرا اساسا نيازي به اين همه خشونت نبود و ميشل سماحه قصد فرار نداشت.

09:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها