کارشناس لبنانی: دستگاه قضایی مستقل نیست

کارشناس لبنانی: دستگاه قضایی مستقل نیست
جمعه 20 مرداد 1391 - 15:46

بيروت ـ يك تحليل‌گر سياسي لبناني با بيان اين كه بازداشت ميشل سماحه سبب بحران سياسي جديد در كشور شده است، تاكيد كرد كه مواضع ميشل سماحه وزير سابق در حمايت از مقاومت و سوريه و عدم استقلال دستگاه قضايي در لبنان، به بازداشت وي بعدي سياسي مي دهد.

كمال ذبيان نويسنده و تحليل‌گر سياسي روز جمعه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: جايگاهي كه سماحه از لحاظ سياسي دارد و هم پيماني وي با سوريه و مقاومت، به بازداشتش، ابعاد سياسي مي دهد. دستگاه قضايي در لبنان عملا غيرمستقل است و گرايشات سياسي دارد و اين امر در بازداشت چهار افسر در پي ترور رفيق حريري كاملا آشكار است.

وي خاطرنشان كرد كه بحران سياسي در كشور از زمان بازداشت سماحه آغاز شد، تيم 8 مارس، در درستي روند بازجويي ابراز ترديد كرده است و محمد رعد نماينده حزب الله موضعي سياسي در قبال دستگاه قضايي و ضعف آن اعلام كرده است.

ذبيان به جنجالي كه گروه 14مارس در پي بازداشت شادي مولوي در طرابلس ايجاد كردند و منجر به آزادي وي با تصميم سياسي و نه قضايي شد، اشاره كرد و افزود: برخي انتقال بازجويي از شعبه اطلاعات كه وابسته به يك رويكرد خاص سياسي است، به اطلاعات ارتش را خواستار شدند.

وي گفت: گروه‌هاي سياسي بر دستگاه امنيتي در لبنان تسلط دارند، هر يك از سازمانهاي امنيتي به يك گروه سياسي مشخصي وابسته هستند، زيرا معيار انتصاب‌ها در لبنان فقط سياسي است و بر اساس شايستگي و كارآمدي نيست.

پربیننده ترین خبرها