سازمان شانگهای در روسیه رزمایش برگزار می کند

سازمان شانگهای در روسیه رزمایش برگزار می کند
شنبه 12 خرداد 1397 - 10:01

سازمان همکاری شانگهای قصد دارد در نیمه دوم سال جاری میلادی رزمایش بزرگی را در آبهای روسیه انجام دهد که بخشی از تلاش های این سازمان برای توسعه همکاری های امنیتی آن محسوب می شود.

العالم ـ آسیا

این خبر در حالی اعلام می شود که اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور اعضای رسمی و ناظر از جمله ایران روزهای 9 و 10 ژوئن در شهر 'چینگ دائو' در شرق چین برگزار می شود.
'رن گوا چینگ' سخنگوی وزارت دفاع در مصاحبه ای در پکن که تارنمای 'یی سی' چین به آن اشاره کرده است، گفت که رزمایش ماموریت صلح سال 2018 میلادی در روسیه برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد که همکاری های دفاعی و امنیتی یکی از مهمترین بخش ها و مسئولیت های سازمان همکاری شانگهای در سال های اخیر بوده است و با قدرت ادامه خواهد یافت.
'رن' گفت که چین به همکاری های دفاعی و امنیتی در سطوح بالا با کشورهای سازمان همکاری شانگهای ادامه خواهد داد و به دنبال روابط برد - برد با کشورهای عضو سازمان است.
در نشست سازمان همکاری شانگهای رهبران و سران 8 کشور عضو و 4 کشور ناظر و مسئولان سازمان‌های بین المللی حضور دارند.
بنابه دعوت 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین، علاوه بر ایران روسای جمهوری روسیه، قزاقستان و قرقیزستان نیز به طور رسمی در این نشست شرکت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین‌المللی بین دولتی است که در 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شهر «شانگهای» توسط قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تأسیس شد.
در نشست این سازمان در «تاشکند» در سال 2016 میلادی نمایندگان هندوستان و پاکستان یادداشت‌هایی را برای عضویت ثابت در سازمان همکاری شانگهای‌ امضا کردند و در هفدهمین نشست در آستانه قزاقستان این دو کشور به عضویت کامل این سازمان پذیرفته شدند.
اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.
در اجلاس هفدهم، ریاست سازمان همکاری شانگهای از قزاقستان به چین واگذار و نشست آتی این سازمان روزهای 19 و 20 خرداد امسال در شهر 'چینگ دائو' واقع در استان 'شاندونگ' در شرق پکن برگزار می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها