روز قدس، روز تجلی بیداری مسلمانان جهان

روز قدس، روز تجلی بیداری مسلمانان جهان
شنبه 28 مرداد 1391 - 12:29

قاهره (العالم) ـ رئيس مركز عربي توسع? انساني با بيان اين که هم? مسلمانان جهان ابتکار امام خميني (ره) را در اعلام روز قدس گرامي مي دارند، اين روز را از نشانه هاي بيداري مردمي دانست.

"عبدالصمد شرقاوي" در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به این که مسئله فلسطین و قدس شریف در نشست های کشورهای عربی جایگاهی ندارد ،خاطرنشان کرد: در اجلاس اخیر مکه نیز مانند سایر نشست های عربی، مسئله فلسطین، يهودي سازي قدس ، كوچاندن فلسطيني ها و تخريب منازل آنها نادیده گرفته شد.

وی گفت: اغلب سران عرب و حاکمان کشورهای اسلامی، به قدرت هاي بزرگ وابسته هستند و به همین علت نمي توان براي حمايت از مسئله فلسطين و قدس شریف  به آنها تكيه كرد.

شرقاوي تصریح کرد: جنایات و تجاوزگری های اسرائيل در فلسطین اشغالی، زمانی به پایان خواهد رسید که  سران کشورهای عربی و اسلامی تصميمي قاطع و عملی برای حمایت همه جانبه از فلسطینی ها اتخاذ کنند.

وي در ادامه با محکوم کردن توطئه هاي برخي كشورهاي عربي و غربي علیه سوریه خاطرنشان کرد: سوريه قرباني توطئه ای شده است که صهيونيسم و امپرياليسم برای تجزیه این کشور و درهم کوبیدن سنگر مقاومت به اجرا در آورده اند.

23:49

 

پربیننده ترین خبرها