يك شخصيت فلسطيني :

رژيم هاي عربي كاري براي قدس نكرده اند

رژيم هاي عربي كاري براي قدس نكرده اند
سه شنبه 31 مرداد 1391 - 06:00

رئيس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان گفت: رژيم هاي عربي هيچ كاري براي شهر اشغالي قدس، مسجد الاقصي و فلسطين انجام نداده اند.

شيخ محمد نمر زغموت در چهل و سومين سالگرد اقدام صهيونيست ها در آتش زدن مسجد الاقصي در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم هاي عرب بودند كه با يهودي سازي قدس و فلسطين موافقت كردند و نمي توان به اين رژيم ها براي آزادي سازي قدس و فلسطين از چنگال صهيونيست ها تكيه كرد.

وي تصريح كرد: وقتي آنتوني ايدن، وزير امور خارجه وقت انگليس، در سال 1946 ميلادي اتحاديه عبري (اتحاديه عرب) را ايجاد كرد، همه سران عرب را جمع كرد و به آنها گفت كه رژيمی يهودي در فلسطين برپا خواهيم كرد و هر كسي ما را ياري كند ما نيز محافظت از رژيم او را تا چند نسل آينده تضمين خواهيم كرد.

زغموت گفت: بقاياي ارتش هاي عرب در سال 1948 ميلادي وارد فلسطين شدند و اين تصور را در ميان عرب‌ها، مسلمانان و جهان ايجاد كردند كه آنها وارد سرزمين فلسطين شده اند تا آن را از يهوديان و باندهاي صهيونيستي، كه اين سرزمين را از حكومت انگليس تحويل گرفته بودند، آزاد كنند. اما در واقع، ارتش هاي عرب وارد سرزمين اشغالی فلسطين شدند تا آن را از دست فلسطيني ها آزاد كنند و تحويل صهيونيست ها بدهند.

وي درباره نشست فوق العاده سازمان همكاري اقتصادي در مكه مكرمه و دیگر نشست‌های سران عرب گفت: هدف همه اين نشست ها این است که به مسلمان و عرب‌ها چنین القاء کنند که کسانی هستند كه از سرزمین‌های فلسطینی، از جمله مسجدالاقصی و کلیساهای مسیحی‌ها دفاع کنند، در واقع این نشست‌ها چیزی جز برای فریب مردم نیست زيرا بسياري از رژيم هاي عرب با صهيونيست ها و آمريكايي ها براي تخريب مسجد الاقصي و اشغال كامل فلسطين همدست هستند.

زغموت به كمك نكردن مالي كشورهاي عربي به شهروندان فلسطيني شهر اشغالي قدس اشاره كرد وگفت: شركت كنندگان در كنفرانس دارالبيضاء در پنج سال پيش تصميم گرفتند كه 500 ميليون دلار براي كمك به شهروندان فلسطيني قدس به خاطر پايداري آنها در برابر صهيونيست ها در اين شهر مقدس اختصاص دهند، اما هيچ مبلغي پرداخت نشد؛ درحالي كه فقط يك صهيونيست مبلغ يك ميليارد و پانصد ميليون دلار براي يهودي سازي قدس و ساخت شهرك هاي صهيونيست نشين در آن اختصاص داد.

 

tt-20-18:41

 

 



پربیننده ترین خبرها