ضرورت پاکسازی شمال لبنان از تروریستها

ضرورت پاکسازی شمال لبنان از تروریستها
شنبه 4 شهريور 1391 - 17:16

بيروت (العالم)- تحليلگر سياسي لبناني از وجود طرح هايي براي ايجاد تنش در شمال لبنان با هدف تبديل اين منطقه به مكاني امن براي عناصر مسلح فعال در سوريه خبر داد و گفت:اقدام ارتش لبنان براي پاکسازي اين منطقه ضروري است.

"خالد الرواس" در گفت وگو با شبكه خبري العالم با مرتبط دانستن رویداد های شمال لبنان با اقدامات تروریستی داخل سوریه ، گرفتار کردن لبنان در آتش جنگ داخلی را از اهداف این رویدادها برشمرد.

وي افزود: عناصر تروریستی غير بومي دچار سردرگمی شده اند و هنوز نمی دانند كه نه نظام سياسي سوريه سقوط خواهد كرد و نه جبل محسن در شمال لبنان.

الرواس گفت: اين عناصر در پي گسترش هرج و مرج در شمال لبنان هستند و گمان مي كنند با اين روش مي توانند ارتش را از اين منطقه بيرون برانند و این منطقه را به حيات خلوتی براي تروریست ها تبدیل کنند.

وي طرح ايجاد ناامني در شمال لبنان را شکست خورده توصیف کرد و   زمینه اجرای چنين طرحي فراهم نيست و مردم سوريه و لبنان اجازه نمی دهند این طرح به سرانجام برسد.

رواس گفت: در چنين وضعيت حساسي دولت لبنان بايد بامسئوليت پذیری تدابیری منسجم و قاطع اتخاذ کند.

این تحلیلگر سیاسی لبنانی اظهارداشت که دولت باید به ارتش لبنان چراغ سبز نشان دهد تا با هدف حفظ حاكميت كشور و تامین امنيت شهروندان وارد عمل شود.

FF-25-15:51

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها